Megjelentek a friss olvasottsági adatok
A Millward Brown elkészítette az első olvasottsági riportot a tender elnyerését követően. Az olvasottsági trendek nem változtak.
2011 januárjától a Millward Brown nyerte 5 évre a sajtópiaci alapkutatás elkészítésének jogát a frissen alakult kiadói és ügynökségi közös szervezettől. A kutatás eredményeképpen idéntől évi 25.000 megkérdezés alapján készülnek a sajtópiac legfontosabb trendjeit bemutató negyedévenkénti adatközlések. A kutatást jelenleg 25 kiadó és 9 médiaügynökség finanszírozza, melyek együttesen gyakorolják az ellenőrzési jogokat és kezelik az összes ügyviteli feladatot.
A kutatás megrendelői ABC sorrendben:
168óra, Axel Springer, Berg Média, Galenus Kiadó, Geomédia, Haszon Lapkiadó, Heti Válasz, Híd Rádió, HVG, Inform Média, Lapcom, Magna Global, Magyarnarancs.hu, Marquard Media, MÁTRIX Média, MC MediaCompany, Media Planning Group, Mediaedge:cia, Metropol, Mindshare Médiaügynökség, Motor-Presse Budapest, Napi Gazdaság, Népszabadság, OMG Hungary, Pannon Lapok Társasága, Patika Tükör, Piac és Profit, RF Hobby, Ringier Kiadó, Sanoma Média, Szép Házak, Théma Lapkiadó, VIVAKI Hungary, Word Communications.
A megrendelői közösséghez való csatlakozás lehetősége folyamatosan nyitott, bármely kiadó, ügynökség, hirdető bármikor csatlakozhat a kutatáshoz.
Az első adatszolgáltatás érdekessége, hogy a korábbi kutatással való átmenet érdekében az eredményeket a kutatók súlyozással igazították össze annak érdekében, hogy már az első adatszolgáltatás időszakában is legalább 12.000 interjú álljon az elemzők rendelkezésére.
A kutatási eredmények több formátumban is elérhetőek: Készült egy kutatási „elektronikus-riportkötet” amely a korábbi hagyományokhoz illeszkedően pdf formátumban jut el a megrendelőkhöz. Ezen kívül az új megrendelői alapelvnek megfelelően tetszőleges elemző szoftverbe betöltve is megrendelhetőek az adatok. Az előzetes auditálási folyamaton eddig két szoftver jutott át sikeresen, így a magyar piacon a Millward Brown által kínált Choices3 illetve az Ipsos által kínált MédiaNavigátor3 is biztosítja a kutatás felhasználását, melynek segítségével kvalitatív olvasottsági mutatók és teljes körű fogyasztási és életmód-adatok támogatják mostantól a lapok, ügynökségek és hirdetők munkatársainak munkáját.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >