Megjelent az online nemzetközi kiskereskedelmi cégek TOP 30-as listája
A Loqate, adatszerzéssel, -elemzéssel és -kezeléssel foglalkozó nemzetközi vállalat, a Planet Retail RNG-vel és a The World Retail Congress-szel együttműködésben elkészítette az ún. Internationalisation Retail Indexet, melyben azt a 30 kiskereskedelmi vállalatot mutatja be, melyek a lokális értékesítésből sikeresen léptek online nemzetközi piacokra.
A digitalizáció és az online vásárlás térnyerésével a kiskereskedelem számára egyre fontosabbá válik az országhatárokon belüli szolgáltatások nemzetközi piacokra való kiterjesztése, melyet a Loqate által összeállított lista szereplői, a legújabb digitalizációs trendekkel, saját tevékenységükben sikeresen hajtottak végre.
A Top 30-as rangsorban az olyan megkerülhetetlen szereplő, mint az Amazon mellett megjelentek új kihívók is. A Boohoo, a Topshop és a Zalando kimagasló teljesítményükkel olyan versenytársak mellé kezdenek felzárkózni, mint az egyesült államokbeli Walmart és Walgreens Boots Alliance, vagy Nagy-Britannia legnagyobb kiskereskedelmi vállalata, a Tesco.
A lista elkészítésekor egyrészt a nemzetköziség szempontját vizsgálták: hogyan és milyen szolgáltatásokat kínál az adott cég külföldi vásárlói számára. Elérhető-e kínálatuk többféle nyelven, és a pénznemek közül kiválasztható-e a saját valuta? Emellett nézték a fogyasztókkal való kommunikációt, az egyedi igények kezelését, a különböző felületekre (mobil applikáció, mobilnézet) való optimalizálást, valamint azt is, milyen módon támogatják a vásárlási folyamatokat, így például rendelkeznek-e automatikus címkitöltéssel.
E kritériumok alapján Európa legeredményesebb online kiskereskedői között megtaláljuk a brit divatáru kereskedőt, az asost, az állateledel és –felszereléssel foglalkozó német Zooplus webáruházat, a szépségiparban működő francia Sephorat, valamint az előfizetéses rendszerben főzési alapanyagokat szállító, német HelloFresh-t.
A PresseBox német lap szerint az online nemzetközi piacok továbbra is nagy növekedési potenciált jelentenek a kiskereskedelem számára. A lap idézi az Ecommerce Foundation 2017-es európai e-kereskedelmi jelentésének adatait, melyek azt mutatják, hogy 2016-ban az európai cégek mindössze 18%-a értékesített online felületen is, miközben több mint 70% rendelkezett weboldallal. A jelentés további eredményei szerint 2016-ban az európaiak 33%-a vásárolt külföldről, és ezek több mint 25%-a volt több határon átnyúló.
Kapcsolódó cikkeink
Kevés a kamuoldal Magyarországon
A Scamadviser.com-on keresztül végzett kutatás eredményéről számolt be az Ecommerce…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat
A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal…
Tovább olvasom >Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >