Megjelent az első Marketing Trendbook!
Mi is a Marketing Trendbook? Iránytű az üzleti és társadalmi értékteremtésben. Ezzel az egyedülálló kiadvánnyal gazdagodott a hazai marketingszakma, amely a továbbiakban várhatóan kétévente kerül megjelentetésre. A Marketing Trendbook 2023-24 kiadványban 147 meghatározó marketinges és üzleti döntéshozó gondolatait ismerhetik meg az érdeklődők 26 rovatban, több mint 420 oldalon.
A kiadvány stratégiai szintű publikációkon keresztül mutatja be a legfontosabb üzleti és szakmai trendeket, valamint a lehetséges növekedési irányokat. A Trendbook megszületése időszerűbb, mint valaha, ahogyan a marketing is, hiszen az egyidejűleg fellépő és összefonódó válságok korát éljük. A Magyar Marketing Szövetség kiadványa nyomtatott formában megvásárolható, illetve ingyenesen le is tölthető a trendbook.marketing.hu oldalon.
A kiadvány szerkesztői a kezdeményezéssel hosszú távra terveznek: a Marketing Trendbook a tervek szerint ezentúl kétévente jelenik meg, célja pedig, hogy a lehető legfrissebb tudást gyűjtse össze és ossza meg. A kiadvány több hónapig készült a hazai marketingszakma összefogásaként, a szakértők a szektor különböző területeiről, megrendelői, ügynökségi oldalról és kapcsolódó területekről kerültek ki.
„Büszkék vagyunk rá, hogy példaértékű összefogás keretében jött létre ez a kiadvány. A Trendbook helyzet- és jövőképet ad, valamint iránytűként funkcionál minden fejlődni akaró egyén és szervezet számára. Amíg a marketing segít eligazodni a megváltozott világunkban, addig a Trendbook irányt mutat a marketing világában. A kiadványban részletesen bemutatjuk a marketing szerepeit, egyúttal egy ilyen nagyszabású kötet segít abban is, hogy megerősítse a marketing reputációját és a szakmai identitásunkat is”
– mondta Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség elnöke.
A reputáció erősítése azért kiemelten fontos kérdés, mert a marketing üzleti eredményességet és társadalmi értéket létrehozó ereje leginkább akkor mutatkozik meg, ha az a szervezeteken belül kiemelt stratégiai, menedzsmenti, illetve üzletfejlesztési szerepet kap, túlmutatva a végrehajtó, puszta értékesítést támogató funkciókon.
A kiadvány célja, hogy láthatóvá váljanak a marketing megváltozott szerepei az üzleti és társadalmi értékteremtésben, és teljeskörűen bemutatásra kerüljenek a marketing legfontosabb területei globális és hazai szinten is.
Ez foglalkoztatja a szakértőket
Bánhegyi Zsófia, a Marketing Trendbook ötletgazdája és szakmai projektvezetője, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja hozzátette:
„Régóta várt a hazai marketingszakma erre a kiadványra, amelyet soha nem látott összefogás keretében hoztunk létre, és hiszem, hogy igazi értéket teremtett a kezdeményezés. A kiadvány átöleli azokat a területeket, amelyek a szerkesztők szerint ma a marketing világát alkotják. Az időszerűségét azt is mutatja, hogy az elmúlt öt évben talán többet változott a marketing világa, mint az elmúlt 20 évben összességében. Egészen messze kezdünk kerülni a kizárólag purpose alapú márka hangoztatástól, rövid távú tranzakciókra épülő kampányvilágtól, és egy új, holisztikusabb megközelítés felé indulunk.”
A kötetben szereplő tartalmak többek között olyan változatos témákkal foglalkoznak, mint a mesterséges intelligencia szerepe, a generációk közti különbségek, a generációmenedzsment, az influenszer-kommunikáció kihívásai és jövője, az omnichannel stratégia, a social média, a marketing és trade marketing ereje vagy az adatvezéreltség.
Még vonzóbbá válhat a marketing
Hinora Ferenc elmondta, hogy a kiadvány célcsoportja széles: szeretnék elérni vele a marketing- és kommunikációs szakma szereplőit a kkv-szektortól a nagyvállalatokig, a felsővezetőket, vállalati döntéshozókat, hogy megmutassák a marketing jelentőségét, a fiatal pályakezdőket, felsőoktatásban tanulókat, hogy vonzó jövőképet mutassanak. Illetve minden olyan érdeklődőt, akik gyakorlati tudást szeretnének kapni és szeretnék megismerni, hogy kik a meghatározó szereplői a hazai marketingnek és hol tart a szakma.
A Marketing Trendbook nyomtatott formában megvásárolható, illetve ingyenesen le is tölthető a következő linkről: trendbook.marketing.hu. A weboldalon az egyes tartalmak rovatonként és szerzőként is szűrhetőek, illetve a 147 szerző bemutatásra is kerülnek.
Köszönet a Marketing Trendbook 2023-24 védnökeinek: Bonafarm Csoport, Diego Kft., Euronics Kft., Libri-Bookline Zrt., Szerencsejáték Zrt., VELUX Magyarország Kft.; továbbá a szerkesztőknek és szerzőknek!
A Marketing Trendbook szerkesztői, rovatvezetői:
- Román Balázs, főszerkesztő
- Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója, az MMSZ Elnökségi tagja
- Bujáki Zsolt, kommunikációs igazgató
- Dr. Katona Norbert, a Neumann János Egyetem egyetemi docense, MMSZ tagozatvezetője
- Dr. Papp-Váry Árpád, az MMSZ alelnöke, a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) marketing-mesterképzésének vezetője
- Éless Dénes, a Szerencsejáték Zrt. sportmarketing-vezetője
- Hampuch Richárd, a BETONE Media vezérigazgatója
- Harcsa Beáta, a Bonafarm stratégiai és marketingigazgatója
- Hidvégi Krisztina, a Lounge Group médiaigazgatója
- Jakab Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketing- és kommunikációs vezérigazgató-helyettese
- Juhász Péter Tibor, a Vodafone és a DIGI márkaigazgatója
- Klenovszki János, az NRC Marketingkutató és Tanácsadó ügyvezető igazgatója
- Kósa Margó, Miniszteri Tanácsadó a Kulturális és Innovációs Minisztériumban
- Kovács András Péter, a Magyar Telekom szegmenskommunikációs vezetője
- Kölcsei Gergely, a Tomorrow Reklámügynökség társalapítója és tulajdonosa
- Lobenwein Norbert, fesztiválszervező VOLT, Sound, STRAND; a B my Lake egyik alapítója, Akvárium Klub egyik tulajdonosa és vezetője
- Márton Katalin, a Praktiker HR&CSR igazgatója
- Mérő Ádám, a The Coca-Cola Company, consumer & shopper CX directora
- Németh Flóra, a Magyar Telekom PR & Content Product Ownere
- Pellion Ágnes, az EY brand, marketing- és kommunikációs vezetője
- Salem Dániel, a The Heineken Company globális kategóriamenedzsere
- Steigervald Krisztián, generációkutató, tréner
- Tőrös Balázs, kommunikációs tanácsadó, tartalomgyártó
- Van Der Wildt Nikolett, a Szentkirályi Magyarország fenntarthatósági és PR-vezetője
- Varga G. Gábor, az Uniomedia tartalom- és PA-igazgatója
Kapcsolódó cikkeink
Fókuszban a valós idejű marketing a Mastercard Space4Commerce konferenciáján
A Mastercard Space4Commerce konferencia bemutatja, hogyan alakítják át az azonnali…
Tovább olvasom >Az AI-jal igyekszik személyre szabni a marketinget a Mondelēz
Új platformot indít a Mondelēz, amellyel célja globális marketingképességeinek javítása…
Tovább olvasom >Magyar marketingigazgatót nevezett ki a Groupe SEB Közép-Európában
A Groupe SEB közép-európai központja kinevezte új marketingigazgatóját, Raskó Enikőt.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >