Megjelent a Randstad Workmonitor kutatás részletes hazai riportja
A Randstad Workmonitor 2024-es jelentése a magyarországi munkaerőpiac átalakulására világít rá, különösen az olyan tényezők tekintetében, mint a munka és magánélet egyensúlya, a rugalmasság iránti igény, valamint a munkavállalói elvárások a képzések és a karrierfejlődés kapcsán.

A rugalmas munkaidő egyre fontosabbá válik
A felmérés szerint Magyarországon a dolgozók 93%-a kiemelt fontosságúnak tartja a munka és magánélet egyensúlyát, ami ugyanolyan fontos számukra, mint a fizetés. A megkérdezettek 83%-a számára a rugalmas munkaidő is fontos szempont. Bár a fizetés még mindig központi szerepet játszik a munkavállalók döntéseiben, a munkahelyi biztonság és a megfelelő juttatások szintén kiemelt helyen szerepelnek. Például a megkérdezettek 80%-a állítja, hogy jelenlegi munkahelye biztonságot nyújt számukra.
A jelentés arra is kitér, hogy a magyar munkavállalók egy része (56%) úgy érzi, nem kapja meg a szükséges fizetést ahhoz, hogy kielégítő életet élhessen. Ennek következtében sokan fontolgatják munkahelyük elhagyását, ha nem biztosítanak számukra magasabb bért vagy jobb munkakörülményeket. Ezen felül, a munkavállalók jelentős része az emelkedő megélhetési költségek miatt kiegészítő munkát vállalna.
A képzés és fejlesztés szintén fontos szerepet kap a magyar munkavállalók körében, hiszen a megkérdezettek 69%-a tartja fontosnak a karrierfejlődési lehetőségeket, különösen a mesterséges intelligenciával kapcsolatos képzéseket. Azok, akik úgy érzik, hogy nincs elegendő képzési lehetőség, készek akár felmondani is.
Az eredmények azt mutatják, hogy a munkavállalók egyre inkább olyan munkahelyeket keresnek, ahol rugalmasan dolgozhatnak, biztosítva van számukra a munka és magánélet közötti egyensúly, és ahol valódi lehetőséget látnak szakmai fejlődésükre.
Kapcsolódó cikkeink
Manpower: Enyhén bővülhet a foglalkoztatottság a második negyedévben
A gazdasági növekedés újbóli fokozatos beindulásával párhuzamosan a magyar cégek…
Tovább olvasom >A LIDL már készül a szezonra: mintegy 150 új munkatárssal bővíti csapatát a vállalat
A Lidl Magyarország már most készül a Balaton és a…
Tovább olvasom >Idén többen váltanák le jelenlegi munkahelyüket, mint tavaly
Jelenleg a hazai munkavállalók fele keres új munkahelyet, vagy nyitott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >