Megjelent a Nutri-Score jelölés a magyar élelmiszereken is
Magyarországon egyre elterjedtebb a Nutri-Score élelmiszerjelölés, ami egy A-tól E-ig terjedő betű- és színskálát alkalmazva mutatja meg, mennyire egészséges egy adott termék rendszeres fogyasztása.
Jelenleg ez a rendszer önkéntes alapon működik, de néhány meghatározó élelmiszeripari vállalat, például a Nestlé, a Danone és a Pepsi, valamint élelmiszerláncok, mint az Aldi, a Lidl és az Auchan, már alkalmazzák. A Nutri-Score segít a vásárlóknak abban, hogy könnyen megítélhessék az élelmiszerek táplálkozásértékét.
Ezen kívül a NOVA nevű tudományos alapokon nyugvó élelmiszerbesorolási rendszer is segítheti a fogyasztókat. Ennek fő célja az ultrafeldolgozott élelmiszerek, rövidítve UPF-ek azonosítása. Az UPF élelmiszerek elismerését három alapelv határozza meg: az összetevőket, a készítési módszereket és a gazdasági érdekeket veszi figyelembe. Az UPF-ek azt a célt szolgálják, hogy növeljék a termék fogyasztását, és ezáltal gyakran olyan ipari adalékokat tartalmaznak, mint tartósítószerek, színezékek, állományjavítók vagy ízfokozók. Fontos, hogy az UPF-ek nem csak a szintetikus összetevőkre utalnak, hanem hangsúlyozzák az élelmiszerek olyan manipulációját is, amelyek ösztönzik a túlzott fogyasztást.
Ez a két rendszer, a Nutri-Score és a NOVA, segít a vásárlóknak egészségesebb élelmiszerek kiválasztásában és az élelmiszerek összetételének jobb megértésében.
Kapcsolódó cikkeink
Összezavarhatják az élelmiszercímkék a fogyasztókat egy uniós jelentés szerint
Az Európai Számvevőszék új jelentése szerint az élelmiszercímkék kavalkádja nem…
Tovább olvasom >Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >WHO: A tápértékjelölő címkéknek az élelmiszercsomagolás front oldalán lenne a helye
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) azt javasolja, hogy a tápértékre vonatkozó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >