Megismételte júliusi eredményét a Nielsen Fogyasztói Bizalmi Indexe
Augusztusban a Fogyasztói Bizalmi Index tartotta az idei legmagasabb, 48 pontos júliusi szintet, a Nielsen piackutató vállalat felmérése szerint. Az átlaghoz képest kiugró a havi nettó 100 ezer forintnál nagyobb jövedelműek 65 pontja.
A márciusi, idei mélypontot jelentő 37 pont óta folyamatosan javul a Fogyasztói Bizalmi Index. Az egyaránt 48 pontos júliusi és augusztusi mutató azonban még mindig messze elmarad attól, amit optimistának nevezhetnénk.
Matematikailag a fogyasztói bizalmi index nulla és 200 pont között lehet, gyakorlatilag a jónak tekinthető 133 és a kevésbé jó 67 pont között szoktak mozogni a számok. Az augusztusi, 48 pontos mutatóhoz képest érzékelhetően bizakodóbbak a legnagyobb jövedelműek mellett a budapestiek, valamint az egyetemet vagy főiskolát végzettek.
A Fogyasztói Bizalmi Index egyik összetevője: Ki, hogyan vélekedik arról, hogy a mostani időszak, a mai árakat és személyes anyagi helyzetét figyelembe véve alkalmas-e a számára szükséges és kívánatos termékek megvásárlására. A márciusi 42 százalék után augusztusban 34 százalék tartotta rossznak a jelen helyzetet vásárlás tekintetében. Jónak pedig júliusban és augusztusban már egyaránt13 százalék, a márciusi 9 százalékkal szemben.
Az index kiszámításának tényezői közül személyes anyagi helyzetét jónak látja a következő tizenkét hónapban a megkérdezettek 11 százaléka, míg májusban csak 7, júliusban pedig 12 százalék. Rossznak 37 százalék tartja saját pénzügyi kilátásait, szemben a márciusi 51 százalékkal.
Az előttünk álló 12 hónap során a hazai munkalehetőségekről a válaszadók 63 százaléka mondta a márciusi mélypontkor azt, hogy rosszak, míg augusztusban 49 százalék. A „jó” véleményt képviselők aránya a júliusi 7-ről most 6 százalékra változott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >