Megint gyengült a kisboltok pozíciója
A sör kiskereskedelmi forgalma értékben 1 százalékkal csökkent 2009. február–2010. januárban, az előző tizenkét hónaphoz képest. A piac mérete meghaladja a 102 milliárd forintot. Ugyanakkor mennyiségben mínusz 5 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. A bolti eladás 345 millió liter körül alakult.Egy liter sör mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára legutóbb december–januárban 305 forint volt, ami 7 százalékkal haladja meg az egy évvel
korábbi hasonló periódus átlagárát. Folytatódott a dobozos térhódítása.
Piaci részesedése értékben 61-ről 64 százalékra emelkedett. Ugyanakkor az üvegesé 35-ről 31 százalékra csökkent. A műanyag kiszerelés forgalma még alacsony, de tendenciája növekvő. Az alkoholmentes részaránya 4 százalékról
3-ra csökkent, mind értékben, mind mennyiségben.
A forgalmazásban a 200 négyzetméteres és kisebb, hagyományos boltok korábbi erős pozíciója tovább gyengült; részarányuk mennyiségben 39-ről 36 százalékra csökkent. Egy százalékponttal nagyobb lett viszont a 201–400 négyzetméteres csatorna, két százalékponttal pedig a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres mutatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Jelentés a Board roomból (1. rész) – Interjú Rózsai Rezsővel, a KPMG Magyarország vezérigazgatójával
Új cikksorozatunkban Szalóky Tóth Judit a Boyden Executive Search partnere…
Tovább olvasom >KSH: 6,2 százalékkal nőtt a reálkereset 2020-ban
A teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete tavaly decemberben 449…
Tovább olvasom >Gulyás: március 15-ig fennmaradnak a korlátozások
A kormány március 15-ig változatlan formában fenntartja a koronavírus-járvány miatt…
Tovább olvasom >