Megint gyengült a kisboltok pozíciója
A sör kiskereskedelmi forgalma értékben 1 százalékkal csökkent 2009. február–2010. januárban, az előző tizenkét hónaphoz képest. A piac mérete meghaladja a 102 milliárd forintot. Ugyanakkor mennyiségben mínusz 5 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. A bolti eladás 345 millió liter körül alakult.Egy liter sör mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára legutóbb december–januárban 305 forint volt, ami 7 százalékkal haladja meg az egy évvel
korábbi hasonló periódus átlagárát. Folytatódott a dobozos térhódítása.
Piaci részesedése értékben 61-ről 64 százalékra emelkedett. Ugyanakkor az üvegesé 35-ről 31 százalékra csökkent. A műanyag kiszerelés forgalma még alacsony, de tendenciája növekvő. Az alkoholmentes részaránya 4 százalékról
3-ra csökkent, mind értékben, mind mennyiségben.
A forgalmazásban a 200 négyzetméteres és kisebb, hagyományos boltok korábbi erős pozíciója tovább gyengült; részarányuk mennyiségben 39-ről 36 százalékra csökkent. Egy százalékponttal nagyobb lett viszont a 201–400 négyzetméteres csatorna, két százalékponttal pedig a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres mutatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >