Megint gyengült a kisboltok pozíciója
A sör kiskereskedelmi forgalma értékben 1 százalékkal csökkent 2009. február–2010. januárban, az előző tizenkét hónaphoz képest. A piac mérete meghaladja a 102 milliárd forintot. Ugyanakkor mennyiségben mínusz 5 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. A bolti eladás 345 millió liter körül alakult.Egy liter sör mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára legutóbb december–januárban 305 forint volt, ami 7 százalékkal haladja meg az egy évvel
korábbi hasonló periódus átlagárát. Folytatódott a dobozos térhódítása.
Piaci részesedése értékben 61-ről 64 százalékra emelkedett. Ugyanakkor az üvegesé 35-ről 31 százalékra csökkent. A műanyag kiszerelés forgalma még alacsony, de tendenciája növekvő. Az alkoholmentes részaránya 4 százalékról
3-ra csökkent, mind értékben, mind mennyiségben.
A forgalmazásban a 200 négyzetméteres és kisebb, hagyományos boltok korábbi erős pozíciója tovább gyengült; részarányuk mennyiségben 39-ről 36 százalékra csökkent. Egy százalékponttal nagyobb lett viszont a 201–400 négyzetméteres csatorna, két százalékponttal pedig a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres mutatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >Megújult a K&H gyermekbarát irodája
A nyári szünet a gyerekeknek maga a paradicsom, míg a…
Tovább olvasom >