MEGHOSSZABBÍTVA! Ismét pályázhatnak a helyi közösségek: összesen 42 millió forint támogatást nyerhetnek a Tescótól
A Tesco immár 12. alkalommal indítja el „Ön választ, mi segítünk” pályázati programját a helyi közösségi kezdeményezések támogatására, melynek pályázati határidejét november 11-ig hosszabbították meg. A program eddigi fordulóiban az áruházlánc több mint 1500 környezetszépítő, oktatási és képesség-fejlesztési, illetve egészséges életmódra ösztönző projekt megvalósításához járult hozzá. A mostani fordulóban a Tesco további mintegy 180 pályázatot fog támogatni összesen 42 millió forinttal. A legkreatívabb, leginnovatívabb pályázat ezúttal is különdíjban részesül.

(Fotó: Pixabay)
A Tesco szeretne minél többet visszaadni azoknak a közösségeknek, ahol vásárlói és munkatársai élnek, ezért is hívta életre 2016-ban „Ön választ, mi segítünk” pályázati programját. Az áruházlánc idén immár 12. alkalommal írta ki a pályázatot, amelyre olyan helyi szervezetek, baráti közösségek, alapítvánnyal nem rendelkező bölcsődék, óvodák és iskolák, továbbá nonprofit kis- és középvállalkozások, társasházak és lakásszövetkezetek jelentkezését várja, akik kezdeményezésükkel a helyi közösség életének fejlődéséhez szeretnének hozzájárulni. Legyen az akár egy közös tér felújítása, állatvédelmi, művészeti, hagyományőrző, edukációs, környezetvédelmi vagy terápiás, esetleg jótékonysági program a rászorulók megsegítésére.
„A Tesco eddig több mint 400 millió forintot fordított több mint 1500 pályázat támogatására, így olyan egyedi ötletek is valóra válhattak, mint távcsöves csillagászati bemutatók, a kényes kérdésekben nyílt kommunikációt ösztönző kamaszklub, közösségi varroda, egyetemista fiatalokat mentorként bevonó sátorsuli, az állattartást bemutató óvodai mobil tyúkól vagy terápiás gyümölcsöskert. A szervezeteknek most minden eddiginél nagyobb szükségük van az anyagi segítségre, ezért továbbra is elkötelezettek vagyunk a helyi közösségek és ügyek támogatása iránt, és programunkkal a jövőben is segítjük őket”– mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs vezetője.
Az aktuális fordulóban – meghosszabbított határidővel – november 11-ig lehet jelentkezni a program weboldalán keresztül
A beérkezett pályázatokat ezúttal is az Effekteam Egyesület független szakértői bírálják el, valamint választják ki, hogy mely kezdeményezések juthatnak tovább az áruházi szavazási szakaszba. Ezt követően, 2023. január 16. és február 12. között a Tesco vásárlói voksaikkal dönthetnek arról, hogy melyik kezdeményezés kapja a 400 ezer, a 200 ezer, valamint a 100 ezer forintos támogatást. A független szakértők szakmai szempontok (kidolgozottság, innovativitás, kreativitás és fenntarthatóság) alapján egy vagy akár több pályázót további különdíjra javasolnak, amelynek nyertesét a szavazási időszak elindulásával egyidőben hirdeti ki a Tesco. A pályázati téma kiválasztásánál és az anyag összeállításánál ezért érdemes figyelembe venni ezt a plusz támogatási lehetőséget is.
„A 10. forduló különdíjasaként mintegy 300 érdeklődőnek mutathattuk meg a kelt tészta és kenyér készítésének fortélyait több generáció tagjainak közös részvételével, és egyúttal a rászorulóknak is segítettünk”– mondta a Kenderzsupp Közhasznú Hagyományőrző Egyesület képviselője KOVÁSZ elnevezésű közösségi pékműhelyükkel kapcsolatban.
A jelentkezéssel, valamint a korábbi győztes pályázatokkal kapcsolatos további információ a www.tesco.hu/kozosseg oldalon olvasható. Az „Ön választ, mi segítünk” program támogatásából megvalósult projekteket ezen a térképen lehet megtekinteni.
Kapcsolódó cikkeink
Az EU ajánlást fogadott el a fenntarthatósági jelentéstételi standard bevezetéséről a kkv-k számára
Az Európai Bizottság ajánlást fogadott el egy önkéntes fenntarthatósági jelentéstételi…
Tovább olvasom >Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >NGM: már több mint félszáz cég fejlesztési terveiről született döntés a Demján Sándor Tőkeprogramban
Brüsszel nyomásgyakorlása ellenére a kormány mindent megtesz a hazai kkv-k…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >