Meghatározó régiós szerepre tör Csányi Sándor cégcsoportja

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 02. 23. 00:02

Hétfő délután, az idei Foodapesten egy sajtótájékoztató keretében hivatalosan is bemutatkozott a dr. Csányi Sándor élelmiszergazdasági érdekeltségeiből álló Bonafarm cégcsoport.

A Magyarországon piacvezető csoport stratégiáját ismertetve Csányi Attila, a Bonafarm Zrt. vezérigazgatója kiemelte: a csoport középtávú célja, hogy régiós szinten is meghatározó piaci szereplővé váljon. A sikert a vezető szerint a mezőgazdasági-élelmiszeripari integráció, a tapasztalt szakemberek, az ellenőrzött, minőségi élelmiszerek és az erős márkák biztosítják.
Az idei Foodapesten bemutatkozó Bonafarm csoport zászlóshajói a meghatározó hazai és nemzetközi márkákkal rendelkező, feldolgozóként a tej- és húságazatban piacvezető Sole-Mizo Zrt. és a Pick Szeged Zrt. Tagjai a borászattal foglalkozó Csányi Pincészet Zrt., valamint a növénytermesztési és állattenyésztési tevékenységet végző vállalatok: a Bólyi Mezőgazdasági Termelő és Kereskedelmi Zrt., a Dalmandi Mezőgazdasági Zrt., a Fiorács Kft. és a Tendre Kft. A Bonafarm Zrt. menedzsment cég felelős a csoportszintű stratégia kialakításáért és  a közös feladatok elvégzéséért.
Csányi Attila szerint a világ élelmiszerigénye a jövőben növekszik, melyre az ellenőrzött minőséget optimalizált költségekkel előállítani képes, vertikálisan integrált vállalatok tudnak legjobban reagálni.
A Bonafarm csoport vállalatai közös stratégia mentén valósították meg az ehhez szükséges vertikális integrációt. Ezzel a vetőmagtermesztéstől a feldolgozásig ellenőrizhetővé vált az élelmiszer előállításának útja. Csányi Attila szerint ennek a folyamatnak a fogyasztók a legnagyobb nyertesei. A csoport sikereit mutatja, hogy  több mint 40 országba exportálnak.
A vállalatcsoport tagjai önállóak, de számos funkciót  (pld. humán erőforrások, beszerzés, marketing, logisztika) a költséghatékonyság érdekében a Bonafarm Zrt. egységesen menedzsel. A vállalatcsoportban több mint ötezer ember dolgozik.
A stratégiai prioritások között számos, az integrációt elősegítő változtatás, valamint régiós akvizíció, technológiai és öntözésfejlesztés, állattenyésztési területen genetika fejlesztés szerepel. A csoportban végrehajtott, több milliárd forintos fejlesztések másik célja, hogy a vállalatok által kezelt márkák az USA, Oroszország és a távol-keleti országok piacain is keresetté váljanak. A Bonafarm csoporthoz olyan, itthon már sikeres márkák tartoznak, mint a Pick, a Délhús, a Ringa, a Sole, a Mizo és a Teleki borcsalád.
"A magyar márkákat megmenteni, hosszú távon életben tartani és nemzetközi szinten is sikeressé tenni" – mondta Csányi Attila a Bonafarm céljairól.
A holdingcég egyik legfontosabb funkciója az erőteljes marketing tevékenység, különös hangsúllyal a távol-keleti régióra. További feladata a csoportközpontnak a finanszírozás megteremtése, illetve a további akvizíciók koordinálása.
A holdingcég víziója, hogy Magyarországot, mint mezőgazdasági centrumot újjáélessze és végső soron akár tőzsdeképessé is váljon.
A csoport éves bevétele 550 millió euró, ami 2010-ben várhatóan stagnál – írja a Portfolio.hu.

Kapcsolódó cikkeink