A magyarok már négymillió alkalommal fizettek mobiltelefonnal, egyetlen érintéssel
Dinamikusan növekszik a magyar mobiltárcás fizetések száma, a Mastercard adatai szerint már több mint 4 millió alkalommal fizettünk így az üzletekben. A technológia népszerűségét jól mutatja, hogy az első újgenerációs mobilfizetési alkalmazást mindössze két éve mutatták be, azóta pedig már további 4 nagybank ügyfelei is beköltöztethetik bankkártyájukat telefonjukba.
A Mastercard legfrissebb adatai szerint már több mint 4 millió alkalommal érintettük fizetésnél mobilunkat a bolti terminálokhoz. Ehhez a tranzakciószámhoz mindössze két évre volt szükség. Az első magyar banki mobiltárcát 2016 őszén mutatták be, ehhez azóta négy további bank csatlakozott. Jelenleg Magyarországon a Gránit Bank, Az OTP, a K&H Bank, a Budapest Bank és az MKB Bank kínál ilyen szolgáltatást.
„Úgy látjuk, hogy ahogy annak idején az egyérintéses fizetést, úgy most a mobiltárcát is hamar megszerették a magyar kártyabirtokosok. Nagyon örülünk ennek az eredménynek és partnereinkkel közösen továbbra olyan megoldásokon dolgozunk, amelyek egyszerűbbé teszik a vásárlók hétköznapjait a gyors, kényelmes és biztonságosan fizetéseknek köszönhetően” – mondta Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A mobilfizetés háttérfolyamataiért és biztonságáért a Mastercard tokenizációs megoldása felel. Ez egy olyan folyamat, amelyben a fizikai kártya helyettesítésére egy virtuális kártya, úgynevezett token jön létre. Ezt követően a token digitalizálódik, vagyis bekerül a felhasználó telefonjába, vagy más, fizetésre alkalmas okoseszközébe. Fontos tudni, hogy a token csak az adott készülékben működik. A felhasználó tehát úgy tud mobiltelefonjával fizetni, hogy abban nem tárolja a fizikai kártya adatait, a Mastercard megoldásának köszönhetően a fizetési műveletben egy virtuális kártyaszámot használunk.
„A mobiltelefonunknak egyre fontosabb szerep jut, hiszen a hagyományos funkciók mellett számos alkalmazással könnyíti meg mindennapjainkat, így nem csoda, hogy el se indulunk már nélküle otthonról. Éppen ez a mobiltárcák előnye is, hiszen, ha mindig nálunk van, miért ne használnánk vásárlásaink során is?” – mondta Pataky Piroska a Mastercard marketing vezetője. „E mellett, jövő ősztől lép életbe a PSD2 irányelv, amely gyökeresen alakítja majd át azt, ahogy fizetünk. A mobilunknak ebben is kiemelt szerep jut majd, hiszen az online tranzakciók során hitelesítési eszközként használhatjuk: erre kapjuk majd bankunktól az egyszeri kódokat, de akár ujjlenyomatunkkal, archálónkkal is fizethetünk a jövőben.”
Kapcsolódó cikkeink
Tiszta haszon!
A higiéniai piac néhány nagy szereplőjét piacról, termékújdonságokról, vásárlói preferenciákról,…
Tovább olvasom >Krisán László: A stabilizáció az első lépés, de a versenyképességhez új válaszokra van szükség
A vállalkozások számára 2024 a stabilizáció időszaka volt – de…
Tovább olvasom >Fejlesztésben látják a jövőt a hazai KKV-k
A cégek döntő többsége vágyik rá, és tervez a technológiai…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >