A magyarok már négymillió alkalommal fizettek mobiltelefonnal, egyetlen érintéssel
Dinamikusan növekszik a magyar mobiltárcás fizetések száma, a Mastercard adatai szerint már több mint 4 millió alkalommal fizettünk így az üzletekben. A technológia népszerűségét jól mutatja, hogy az első újgenerációs mobilfizetési alkalmazást mindössze két éve mutatták be, azóta pedig már további 4 nagybank ügyfelei is beköltöztethetik bankkártyájukat telefonjukba.
A Mastercard legfrissebb adatai szerint már több mint 4 millió alkalommal érintettük fizetésnél mobilunkat a bolti terminálokhoz. Ehhez a tranzakciószámhoz mindössze két évre volt szükség. Az első magyar banki mobiltárcát 2016 őszén mutatták be, ehhez azóta négy további bank csatlakozott. Jelenleg Magyarországon a Gránit Bank, Az OTP, a K&H Bank, a Budapest Bank és az MKB Bank kínál ilyen szolgáltatást.
„Úgy látjuk, hogy ahogy annak idején az egyérintéses fizetést, úgy most a mobiltárcát is hamar megszerették a magyar kártyabirtokosok. Nagyon örülünk ennek az eredménynek és partnereinkkel közösen továbbra olyan megoldásokon dolgozunk, amelyek egyszerűbbé teszik a vásárlók hétköznapjait a gyors, kényelmes és biztonságosan fizetéseknek köszönhetően” – mondta Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A mobilfizetés háttérfolyamataiért és biztonságáért a Mastercard tokenizációs megoldása felel. Ez egy olyan folyamat, amelyben a fizikai kártya helyettesítésére egy virtuális kártya, úgynevezett token jön létre. Ezt követően a token digitalizálódik, vagyis bekerül a felhasználó telefonjába, vagy más, fizetésre alkalmas okoseszközébe. Fontos tudni, hogy a token csak az adott készülékben működik. A felhasználó tehát úgy tud mobiltelefonjával fizetni, hogy abban nem tárolja a fizikai kártya adatait, a Mastercard megoldásának köszönhetően a fizetési műveletben egy virtuális kártyaszámot használunk.
„A mobiltelefonunknak egyre fontosabb szerep jut, hiszen a hagyományos funkciók mellett számos alkalmazással könnyíti meg mindennapjainkat, így nem csoda, hogy el se indulunk már nélküle otthonról. Éppen ez a mobiltárcák előnye is, hiszen, ha mindig nálunk van, miért ne használnánk vásárlásaink során is?” – mondta Pataky Piroska a Mastercard marketing vezetője. „E mellett, jövő ősztől lép életbe a PSD2 irányelv, amely gyökeresen alakítja majd át azt, ahogy fizetünk. A mobilunknak ebben is kiemelt szerep jut majd, hiszen az online tranzakciók során hitelesítési eszközként használhatjuk: erre kapjuk majd bankunktól az egyszeri kódokat, de akár ujjlenyomatunkkal, archálónkkal is fizethetünk a jövőben.”
Kapcsolódó cikkeink
Hideg konyha
A funkcionalitás igénye, a digitalizáció folyamatának felgyorsulása, a fogyasztói trendek…
Tovább olvasom >Mastercard Green Friday kampánya idén a tudatos vásárlásra ösztönöz
A Mastercard második alkalommal indítja el a Green Friday kampányt,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >