A magyarok már négymillió alkalommal fizettek mobiltelefonnal, egyetlen érintéssel
Dinamikusan növekszik a magyar mobiltárcás fizetések száma, a Mastercard adatai szerint már több mint 4 millió alkalommal fizettünk így az üzletekben. A technológia népszerűségét jól mutatja, hogy az első újgenerációs mobilfizetési alkalmazást mindössze két éve mutatták be, azóta pedig már további 4 nagybank ügyfelei is beköltöztethetik bankkártyájukat telefonjukba.
A Mastercard legfrissebb adatai szerint már több mint 4 millió alkalommal érintettük fizetésnél mobilunkat a bolti terminálokhoz. Ehhez a tranzakciószámhoz mindössze két évre volt szükség. Az első magyar banki mobiltárcát 2016 őszén mutatták be, ehhez azóta négy további bank csatlakozott. Jelenleg Magyarországon a Gránit Bank, Az OTP, a K&H Bank, a Budapest Bank és az MKB Bank kínál ilyen szolgáltatást.
„Úgy látjuk, hogy ahogy annak idején az egyérintéses fizetést, úgy most a mobiltárcát is hamar megszerették a magyar kártyabirtokosok. Nagyon örülünk ennek az eredménynek és partnereinkkel közösen továbbra olyan megoldásokon dolgozunk, amelyek egyszerűbbé teszik a vásárlók hétköznapjait a gyors, kényelmes és biztonságosan fizetéseknek köszönhetően” – mondta Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A mobilfizetés háttérfolyamataiért és biztonságáért a Mastercard tokenizációs megoldása felel. Ez egy olyan folyamat, amelyben a fizikai kártya helyettesítésére egy virtuális kártya, úgynevezett token jön létre. Ezt követően a token digitalizálódik, vagyis bekerül a felhasználó telefonjába, vagy más, fizetésre alkalmas okoseszközébe. Fontos tudni, hogy a token csak az adott készülékben működik. A felhasználó tehát úgy tud mobiltelefonjával fizetni, hogy abban nem tárolja a fizikai kártya adatait, a Mastercard megoldásának köszönhetően a fizetési műveletben egy virtuális kártyaszámot használunk.
„A mobiltelefonunknak egyre fontosabb szerep jut, hiszen a hagyományos funkciók mellett számos alkalmazással könnyíti meg mindennapjainkat, így nem csoda, hogy el se indulunk már nélküle otthonról. Éppen ez a mobiltárcák előnye is, hiszen, ha mindig nálunk van, miért ne használnánk vásárlásaink során is?” – mondta Pataky Piroska a Mastercard marketing vezetője. „E mellett, jövő ősztől lép életbe a PSD2 irányelv, amely gyökeresen alakítja majd át azt, ahogy fizetünk. A mobilunknak ebben is kiemelt szerep jut majd, hiszen az online tranzakciók során hitelesítési eszközként használhatjuk: erre kapjuk majd bankunktól az egyszeri kódokat, de akár ujjlenyomatunkkal, archálónkkal is fizethetünk a jövőben.”
Kapcsolódó cikkeink
Digiméter 2024: Digitális felzárkózás helyett visszarendeződés
A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal…
Tovább olvasom >A digitalizáció hozzájárul az élelmiszeripar versenyképesség növekedéséhez
A technológiai fejlődés és az informatikai eszközök térnyerése forradalmasíthatja az…
Tovább olvasom >Márkus Gergely lett a Mastercard magyarországi és szlovéniai igazgatója
A Mastercard bejelentette, hogy mától új vezető, Márkus Gergely felel a magyar és a szlovén piacok stratégiai és operatív…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >