Megfelelő marketingtámogatással növelhető a magyar borok hírneve

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 04. 11. 11:55

Tovább növelhető a magyar borok hírneve az újjáéledő keleti gazdasági kapcsolatrendszer felhasználásával és megfelelő marketingtámogatással – mondta Tóth Katalin, a Vidékfejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára Budafokon, a Borász Szakma Kiváló Tanulója országos verseny díjátadó ünnepségén a kormany.hu beszámolója szerint.

A helyettes államtitkár kijelentette: Magyarország világviszonylatban is elismert bornemzet, az uniós támogatáspolitika következményeként történt tömeges ültetvénykivágás és a marketing hiányosságok ellenére is sikeres a magyar szőlészet és borászat.

Hangsúlyozta, hogy a jövő a minőségi, nagy hozzáadott értéket hordozó termékek előállításában és a már befutott márkák minél szélesebb körű megismertetésében van.

A magyarországi szőlő- és bortermelők 2014-től évente mintegy 29 millió eurós uniós támogatást kapnak, amely magában foglalja a szerkezetátalakítás, a promóció, a melléktermék-lepárlás támogatását és a beruházási forrásokat is – emelte ki.

Hangsúlyozta, hogy a vidékfejlesztési kormányzat számára kiemelten fontos a szőlő- és borgazdálkodás, a magas színvonalú borászati oktatás és szakképzés. Példaként említette, hogy a tárca a közeljövőben átveszi a mezőgazdasági képzést végző intézmények fenntartói jogait.

A kormányzati szakmai munka fontos állomásaként beszélt a bortörvény tavalyi módosításáról is. Ennek célja a helyi sajátosságok fokozottabb figyelembe vétele mellett az egyszerűsítés, az eredetvédelmi szabályozás új alapokra helyezése, illetve a nem művelt ültetvények problémájának rendezésén keresztül a termőterület megóvása volt. A kormany.hu-n olvasható beszámoló szerint a helyettes államtitkár kijelentette, hogy a következő időszakban további kormányzati intézkedésekkel és jogalkotási eszközökkel segítik az ágazatban rejlő lehetőségek kiaknázását. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink