Bekerülési költségen árul ételt az IKEA
Magyarországi áruházaiban mindössze 150 forintért, a németországi ár feléért kínálja a hot dogot az IKEA. Bármelyik országról van is szó, a svéd bútorgyártó üzleteiben az étel számít a legolcsóbbnak, a cég nem is keres rajta semmit, vagyis bekerülési költségen kínálja az ételeket – írja a G7 nyomán a Világgazdaság Online.
A cég egyik korábbi alkalmazottja a német Stern magazinnak úgy nyilatkozott, az IKEA abból indul ki, hogy a vásárlók szeretnek valamit bekapni a vásárlás előtt. Ha azt tapasztalják, hogy olcsó az étel, akkor összekötik a kedvező árát az áruház egyéb termékeivel is, vagyis a bútorokkal. Magyarázatul szolgálhat emellett az is, hogy minél kevesebbet költenek a vásárlók az étteremben, annál több pénzük marad vásárolni az áruházban.
A cég üzletpolitikáját visszaigazolni látszik a magyarországi IKEA pénzügyi eredménye. A franchise magyarországi vállalata 61 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta az augusztus 31-ig tartó 2017-es pénzügyi évét, ami az előző évhez képest 14 százalékos növekedést jelent. A kétszámjegyű bővülésssel Magyarország így világviszonylatban is a lakberendezési vállalat egyik legdinamikusabban fejlődő piacai közé tartozik. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Zsarolási kísérlet és 20 millió eurós kár – kibertámadás érte az IKEA-t
Komoly anyagi veszteséget okozott az IKEA délkelet-európai régióját érintő kibertámadás,…
Tovább olvasom >A világ legnagyobb IKEA fulfillment központja nyílik meg Magyarországon
Több mint 20 milliárd forintos beruházással új üzleti modell tesztelésébe…
Tovább olvasom >Világrekordra tör a magyar IKEA: Soroksár lesz a világ legnagyobb fulfillment központja
2026-ra a világ legnagyobb online teljesítési (fulfillment) központjává alakul át…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >