Megerősítette piacvezető pozícióját a holland Albert Heijn

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 01. 20. 09:01

Az Albert Heijn kiskereskedelmi vállalat tavaly 113 üzletet nyitott Hollandiában és Belgiumban, ezzel megerősítette hollandiai piacvezető pozícióját – derült ki a NielsenIQ új adataiból.

Az Ahold Delhaize tulajdonában lévő kiskereskedő az év végén 37%-os piaci részesedéssel rendelkezett Hollandiában, az adatok szerint összesen 1229 üzletet működtetett, amit a DEEN lánc üzleteinek közelmúltbeli felvásárlása tovább erősített.

Az Albert Heijn elsőszámú riválisa, a Jumbo piaci részesedése a NielsenIQ adatai szerint enyhén csökkent és 21,5%-ot ért el, mivel a csoport az év végén hat üzlettel kevesebbet üzemeltetett.

A hollandiai szupermarketek 2022-ben 46,3 milliárd eurós összforgalmat értek el, ami 3%-kal, azaz 1,35 milliárd euróval több, mint egy évvel korábban. A forgalom növekedését az infláció hajtotta, az árak 2022 decemberében 17,3%-kal voltak magasabbak, mint az előző év azonos hónapjában – közölte a NielsenIQ. A mennyiségi eladások éves összehasonlításban valójában csökkentek.

A növekvő forgalom közepette pedig egyre több fogyasztó fordul a sajátmárkás termékek felé.

ESM

Kapcsolódó cikkeink