Megerősítette piacvezető pozícióját a holland Albert Heijn
Az Albert Heijn kiskereskedelmi vállalat tavaly 113 üzletet nyitott Hollandiában és Belgiumban, ezzel megerősítette hollandiai piacvezető pozícióját – derült ki a NielsenIQ új adataiból.
Az Ahold Delhaize tulajdonában lévő kiskereskedő az év végén 37%-os piaci részesedéssel rendelkezett Hollandiában, az adatok szerint összesen 1229 üzletet működtetett, amit a DEEN lánc üzleteinek közelmúltbeli felvásárlása tovább erősített.
Az Albert Heijn elsőszámú riválisa, a Jumbo piaci részesedése a NielsenIQ adatai szerint enyhén csökkent és 21,5%-ot ért el, mivel a csoport az év végén hat üzlettel kevesebbet üzemeltetett.
A hollandiai szupermarketek 2022-ben 46,3 milliárd eurós összforgalmat értek el, ami 3%-kal, azaz 1,35 milliárd euróval több, mint egy évvel korábban. A forgalom növekedését az infláció hajtotta, az árak 2022 decemberében 17,3%-kal voltak magasabbak, mint az előző év azonos hónapjában – közölte a NielsenIQ. A mennyiségi eladások éves összehasonlításban valójában csökkentek.
A növekvő forgalom közepette pedig egyre több fogyasztó fordul a sajátmárkás termékek felé.
Kapcsolódó cikkeink
Növekedni látja a vegán termékek iránti keresletet a holland Albert Heijn
A holland Albert Heijn bejelentése szerint az üzleteiben 2023-ban értékesített…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >(Még) nem mindenkinek való az élelmiszer e-kereskedelem
Az online élelmiszerboltok demokratizálódása hosszabb időt vesz igénybe, mint amire…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >