Megerősítette piacvezető pozícióját a holland Albert Heijn
Az Albert Heijn kiskereskedelmi vállalat tavaly 113 üzletet nyitott Hollandiában és Belgiumban, ezzel megerősítette hollandiai piacvezető pozícióját – derült ki a NielsenIQ új adataiból.
Az Ahold Delhaize tulajdonában lévő kiskereskedő az év végén 37%-os piaci részesedéssel rendelkezett Hollandiában, az adatok szerint összesen 1229 üzletet működtetett, amit a DEEN lánc üzleteinek közelmúltbeli felvásárlása tovább erősített.
Az Albert Heijn elsőszámú riválisa, a Jumbo piaci részesedése a NielsenIQ adatai szerint enyhén csökkent és 21,5%-ot ért el, mivel a csoport az év végén hat üzlettel kevesebbet üzemeltetett.
A hollandiai szupermarketek 2022-ben 46,3 milliárd eurós összforgalmat értek el, ami 3%-kal, azaz 1,35 milliárd euróval több, mint egy évvel korábban. A forgalom növekedését az infláció hajtotta, az árak 2022 decemberében 17,3%-kal voltak magasabbak, mint az előző év azonos hónapjában – közölte a NielsenIQ. A mennyiségi eladások éves összehasonlításban valójában csökkentek.
A növekvő forgalom közepette pedig egyre több fogyasztó fordul a sajátmárkás termékek felé.
Kapcsolódó cikkeink
Növények újragondolva
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Virtuális séffel főzhetnek a hollandok az Albert Heijn appban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
A karácsony a konyhában kezdődik
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Ketyeg az óra: 2026 nyarán életbe lép az uniós bértranszparencia irányelv
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Mikroműanyag-szűrővel érkeznek az LG új mosógépei
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >