Megerősítette piacvezető pozícióját a holland Albert Heijn
Az Albert Heijn kiskereskedelmi vállalat tavaly 113 üzletet nyitott Hollandiában és Belgiumban, ezzel megerősítette hollandiai piacvezető pozícióját – derült ki a NielsenIQ új adataiból.
Az Ahold Delhaize tulajdonában lévő kiskereskedő az év végén 37%-os piaci részesedéssel rendelkezett Hollandiában, az adatok szerint összesen 1229 üzletet működtetett, amit a DEEN lánc üzleteinek közelmúltbeli felvásárlása tovább erősített.
Az Albert Heijn elsőszámú riválisa, a Jumbo piaci részesedése a NielsenIQ adatai szerint enyhén csökkent és 21,5%-ot ért el, mivel a csoport az év végén hat üzlettel kevesebbet üzemeltetett.
A hollandiai szupermarketek 2022-ben 46,3 milliárd eurós összforgalmat értek el, ami 3%-kal, azaz 1,35 milliárd euróval több, mint egy évvel korábban. A forgalom növekedését az infláció hajtotta, az árak 2022 decemberében 17,3%-kal voltak magasabbak, mint az előző év azonos hónapjában – közölte a NielsenIQ. A mennyiségi eladások éves összehasonlításban valójában csökkentek.
A növekvő forgalom közepette pedig egyre több fogyasztó fordul a sajátmárkás termékek felé.
Kapcsolódó cikkeink
Klasszikus holland márkák eladására készül az Unilever
Az Unilever olyan klasszikus holland márkák eladását fontolgatja, mint az…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >AI-asszisztenst vezet be a holland Albert Heijn
Az „Én AH Asszisztensem” néven új mesterséges intelligencia alapú személyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >