Megerősítette piacvezető pozícióját a holland Albert Heijn
Az Albert Heijn kiskereskedelmi vállalat tavaly 113 üzletet nyitott Hollandiában és Belgiumban, ezzel megerősítette hollandiai piacvezető pozícióját – derült ki a NielsenIQ új adataiból.
Az Ahold Delhaize tulajdonában lévő kiskereskedő az év végén 37%-os piaci részesedéssel rendelkezett Hollandiában, az adatok szerint összesen 1229 üzletet működtetett, amit a DEEN lánc üzleteinek közelmúltbeli felvásárlása tovább erősített.
Az Albert Heijn elsőszámú riválisa, a Jumbo piaci részesedése a NielsenIQ adatai szerint enyhén csökkent és 21,5%-ot ért el, mivel a csoport az év végén hat üzlettel kevesebbet üzemeltetett.
A hollandiai szupermarketek 2022-ben 46,3 milliárd eurós összforgalmat értek el, ami 3%-kal, azaz 1,35 milliárd euróval több, mint egy évvel korábban. A forgalom növekedését az infláció hajtotta, az árak 2022 decemberében 17,3%-kal voltak magasabbak, mint az előző év azonos hónapjában – közölte a NielsenIQ. A mennyiségi eladások éves összehasonlításban valójában csökkentek.
A növekvő forgalom közepette pedig egyre több fogyasztó fordul a sajátmárkás termékek felé.
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Virtuális séffel főzhetnek a hollandok az Albert Heijn appban
Új, mesterséges intelligenciával működő konyhai asszisztenssel bővült a holland Albert…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Schwarz Csoport a hipermarketeket üzemeltető romániai La Cocoșt
Egy olyan piacon, amelyet a hipermarketek zsugorodása és a diszkontok…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >