Megérkezett Franciaországba a robot-eladó
Pepperről, a humanoid robotról először 2014. júniusában hullott le a lepel egy konferencián, majd a japán SoftBank Mobil boltokban tűnt fel. Az előzékeny szerkezet segít a vevőknek az ideális termékek kiválasztásában. A robot 2015. június 20-án lépett piacra, majd rövidesen megjelent Franciaországban is – olvasható a gyartastrend.hu-n.
Pepper, a robot-eladó (Forrás: Tech Gadget Central)
A masinát karöltve az Aldebaran Robotics és a SoftBank Mobile elsősorban üzleti célokra hozta létre. Az emberszerű robot képes eligazítani az ügyfeleket a terjedelmes üzletekben, és odavezetni őket a számukra ideális termékekhez. Ha esetleg Pepper kudarcot vallana, rögtön hív egy illetékes eladót.
A robot a bolt teljes választékát és az összes szolgáltatását képes megismertetni a vevőkkel. Interaktív animációk és bemutatók segítségével. Franciaország Claye-Souilly régiójában már számos Carrefour üzletben találkozhatunk vele.
Amellett, hogy a humanoidok a fogyasztóknak segítenek kiválasztani az optimális terméket, még különböző recepteket és borokat is ajánlanak. A modellek arra is képesek, hogy felismerjék az ügyfelek arcmimikája mögött megbúvó, valószínűsíthető érzelmeket. Ha az emberszerű apparátus például az igényeknek megfelelő receptet kínál a vevőknek, a fogyasztók nagy valószínűséggel elmosolyodnak. Ami még fontosabb, így nagyobb valószínűséggel fognak visszatérni az üzletbe.
A gép megvásárlásához előzetesen 1500 eurót kell letenni az asztalra, ám ezután még körülbelül három évig havonta 200 eurós részletet is fizetni kell. Az elégedett fogyasztók miatt Pepper ára akár többszörösen is megtérülhet.
(Zamaróczy Ádám, gyartastrend.hu, Tech Gadget Central)
Kapcsolódó cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >A francia élelmiszerbankokat támogatja a Carrefour
A Carrefour 1,5 millió euróval támogatja a Francia Élelmiszerbankok Szövetségét…
Tovább olvasom >A Bringóval társulva gyűjti vissza a Carrefour a csomagolási hulladékot Romániában
A Carrefour a Bringo élelmiszer-házhozszállító szolgáltatással együttműködésben visszagyűjti a feleslegessé…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >