Megérkezett Franciaországba a robot-eladó
Pepperről, a humanoid robotról először 2014. júniusában hullott le a lepel egy konferencián, majd a japán SoftBank Mobil boltokban tűnt fel. Az előzékeny szerkezet segít a vevőknek az ideális termékek kiválasztásában. A robot 2015. június 20-án lépett piacra, majd rövidesen megjelent Franciaországban is – olvasható a gyartastrend.hu-n.
Pepper, a robot-eladó (Forrás: Tech Gadget Central)
A masinát karöltve az Aldebaran Robotics és a SoftBank Mobile elsősorban üzleti célokra hozta létre. Az emberszerű robot képes eligazítani az ügyfeleket a terjedelmes üzletekben, és odavezetni őket a számukra ideális termékekhez. Ha esetleg Pepper kudarcot vallana, rögtön hív egy illetékes eladót.
A robot a bolt teljes választékát és az összes szolgáltatását képes megismertetni a vevőkkel. Interaktív animációk és bemutatók segítségével. Franciaország Claye-Souilly régiójában már számos Carrefour üzletben találkozhatunk vele.
Amellett, hogy a humanoidok a fogyasztóknak segítenek kiválasztani az optimális terméket, még különböző recepteket és borokat is ajánlanak. A modellek arra is képesek, hogy felismerjék az ügyfelek arcmimikája mögött megbúvó, valószínűsíthető érzelmeket. Ha az emberszerű apparátus például az igényeknek megfelelő receptet kínál a vevőknek, a fogyasztók nagy valószínűséggel elmosolyodnak. Ami még fontosabb, így nagyobb valószínűséggel fognak visszatérni az üzletbe.
A gép megvásárlásához előzetesen 1500 eurót kell letenni az asztalra, ám ezután még körülbelül három évig havonta 200 eurós részletet is fizetni kell. Az elégedett fogyasztók miatt Pepper ára akár többszörösen is megtérülhet.
(Zamaróczy Ádám, gyartastrend.hu, Tech Gadget Central)
Kapcsolódó cikkeink
Okoshűtőt tesztel a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium a brüsszeli Auderghem városrészben lévő hipermarkete szomszédságában…
Tovább olvasom >Élelmiszerpazarlás-csökkentő platformot indít a Too Good To Go
A Too Good To Go új, mesterséges intelligenciával támogatott platformot…
Tovább olvasom >Új partnerrel erősít Franciaországban a Picnic
A holland online szupermarket, a Picnic új partnert választott Franciaországban:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >Csökkenő születésszám, növekvő kihívások
A demográfiai trendek és a fogyasztói szokások alakulása egyaránt formálja…
Tovább olvasom >