Megérkezett Franciaországba a robot-eladó
Pepperről, a humanoid robotról először 2014. júniusában hullott le a lepel egy konferencián, majd a japán SoftBank Mobil boltokban tűnt fel. Az előzékeny szerkezet segít a vevőknek az ideális termékek kiválasztásában. A robot 2015. június 20-án lépett piacra, majd rövidesen megjelent Franciaországban is – olvasható a gyartastrend.hu-n.
Pepper, a robot-eladó (Forrás: Tech Gadget Central)
A masinát karöltve az Aldebaran Robotics és a SoftBank Mobile elsősorban üzleti célokra hozta létre. Az emberszerű robot képes eligazítani az ügyfeleket a terjedelmes üzletekben, és odavezetni őket a számukra ideális termékekhez. Ha esetleg Pepper kudarcot vallana, rögtön hív egy illetékes eladót.
A robot a bolt teljes választékát és az összes szolgáltatását képes megismertetni a vevőkkel. Interaktív animációk és bemutatók segítségével. Franciaország Claye-Souilly régiójában már számos Carrefour üzletben találkozhatunk vele.
Amellett, hogy a humanoidok a fogyasztóknak segítenek kiválasztani az optimális terméket, még különböző recepteket és borokat is ajánlanak. A modellek arra is képesek, hogy felismerjék az ügyfelek arcmimikája mögött megbúvó, valószínűsíthető érzelmeket. Ha az emberszerű apparátus például az igényeknek megfelelő receptet kínál a vevőknek, a fogyasztók nagy valószínűséggel elmosolyodnak. Ami még fontosabb, így nagyobb valószínűséggel fognak visszatérni az üzletbe.
A gép megvásárlásához előzetesen 1500 eurót kell letenni az asztalra, ám ezután még körülbelül három évig havonta 200 eurós részletet is fizetni kell. Az elégedett fogyasztók miatt Pepper ára akár többszörösen is megtérülhet.
(Zamaróczy Ádám, gyartastrend.hu, Tech Gadget Central)
Kapcsolódó cikkeink
Átalakulás küszöbén áll a Kaufland Lengyelországban
Egyre nagyobb fejtörést okoz a Kauflandnak lengyelországi részlege: a német…
Tovább olvasom >Leáll a Carrefour az akciós újságok terjesztésével Franciaországban
Március 31-ével megszünteti a Carrefour a nyomtatott promóciós szóróanyagok terjesztését…
Tovább olvasom >Kivonul a Carrefour Ománból
Közel három évtizednyi működés után kivonul a Carrefour Ománból –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >Stratégiai együttműködést kötött a MATE és a Béres
Dr. Gyuricza Csaba, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem rektora,…
Tovább olvasom >