Megérkezett az ikonikus IKEA hot dog húsmentes változata
Az IKEA hot dog immár 40 éve a látogatók jól megérdemelt jutalma a vásárlás után, amelynek mostantól modern, húsmentes változata is elérhető. Az alternatív hot dog az IKEA növényi alapú termékcsaládjának legújabb tagja, amely augusztus 15-től mindhárom IKEA áruház Bisztrójában kapható. Akik otthon szeretnék elkészíteni a növényi alapú finomságot, hamarosan a Svéd Finomságok Boltjában is megvásárolhatják a terméket.

Hamarosan a Svéd Finomságok Boltjában is megvásárolhatják a terméket
„Az IKEA küldetése, hogy szebb hétköznapokat teremtsen, amelyhez az éttermi üzletágunkon keresztül kínált ízletes, egészségesebb és fenntarthatóbb ételekkel is hozzájárulunk” – mondta Helene von Reis, az IKEA of Sweden éttermi részlegének vezetője. A megfizethető áron kínált húsmentes hot doggal az IKEA arra ösztönzi a vásárlókat, hogy növényi alapú ételeket is fogyasszanak. „Szeretnénk minél több húsmentes alternatívát kínálni, hiszen a növényi alapú ételek legtöbbször kisebb ökológiai lábnyommal rendelkeznek, mint az állati eredetű változataik”
– tette hozzá Helene von Reis.
A fejlesztési folyamat során az egyik legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a növényi alapú hot dog a klasszikus IKEA hot doghoz hasonló textúrát kapjon. A húsból készült hot dog virslik külső rétege általában harapáskor roppan, így a húsmentes változat készítésekor is ennek az élménynek a létrehozása volt a fókuszban.
„Az alternatív hot dog megalkotásakor sok időt áldoztunk arra, hogy a lehető legjobb kulináris élményt nyújtsuk a vásárlóinknak. Nagyszerű ízével, textúrájával és roppanósságával a húsmentes hot dog tökéletes alternatívája a hagyományos, ikonikus hot dogunknak”
– mondta Helene von Reis.
A húsmentes hot dog rizsfehérjét, hagymát, almát, sót és borsot tartalmaz, füstös ízesítése jellegzetes virsliízt ad. Az alternatív hot dog augusztus 15-től kapható 395 forintért, minden hazai IKEA áruház Bisztrójában.
„Az IKEA fontos célkitűzése, hogy a növényi étrend és a fenntartható életmód elérhető legyen az emberek számára, ezért folyamatosan tesz azért, hogy szélesebb körben is népszerűsítse a növényi alapú alternatívákat, és bebizonyítsa, hogy nem kell lemondanunk az ízélményről, ha ezeket az ételeket választjuk”
– mondta Jakub Slavík, az IKEA Food munkatársa.
A világ egyik legnagyobb élelmiszer-szolgáltatójaként az IKEA azon dolgozik, hogy az egészségesebb és fenntarthatóbb élelmiszerek megfizethetőbbek és széles körben elérhetők legyenek. Az IKEA célkitűzései között szerepel, hogy 2025-re az éttermekben kínált főételek 50 százaléka növényi alapanyagokból, 80 százaléka pedig nem vörös húsból készüljön, a csomagolt élelmiszerek 80 százaléka növényi alapú legyen, valamint, hogy az éttermekben kínált főételek 80 százaléka megfeleljen az IKEA Kiegyensúlyozott Étkezési Normájának*.
*Az IKEA tudományos alapokon nyugvó táplálkozásértékelési keretrendszere, amelyet az IKEA Food a termékfejlesztési folyamatok során használ az ételek tápanyagtartalmának javítása érdekében. A Kiegyensúlyozott Étkezési Norma azt jelenti, hogy az ételek megfelelnek az IKEA által meghatározott kalória- (kcal), telített zsírsav-, cukor-, só- és rosttartalomra vonatkozó követelményeknek.
Kapcsolódó cikkeink
Juvencio Maeztu az IKEA és az Ingka Csoport új vezérigazgatója és elnöke
Juvencio Maeztu, jelenlegi vezérigazgató-helyettes, 25 éve dolgozik az IKEA-nál különböző…
Tovább olvasom >Erika Intiso az IKEA Csehország–Magyarország–Szlovákia új regionális ügyvezetője és fenntarthatóságért felelős igazgatója
2025 szeptemberétől Erika Intiso tölti be az IKEA regionális ügyvezetői…
Tovább olvasom >Több mint együttműködés – IKEA-s bemutatótérrel gazdagodott a Soproni Egyetem
Ünnepélyes keretek között adták át a Soproni Egyetem új oktatási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új lendület az alapításokban, de a cégszámcsökkenés még nem állt meg
Új alapítási hullám érte el a cégvilágot júliusban, mégis tart…
Tovább olvasom >Új könnyítések a fenntarthatósági jelentésben
2025. július 11-én az Európai Bizottság elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi…
Tovább olvasom >Három vármegye, ahol nem a karácsony a csúcs: nyáron száguld a kiskereskedelem
Országos szinten december a kiskereskedelem csúcshónapja: az ünnepi szezon és…
Tovább olvasom >