Csak remélni tudom, hogy az elmúlt időszak napvilágra került élelmiszerbotrányai a piac minden szereplőjét elgondolkoztatják: megéri-e kockáztatni. Megéri-e az állandóan növekvő eredményelvárás rövid távon „könnyebbnek tűnő” teljesítése miatt elcsábulni? Megéri-e egy hét alatt eljátszani az évek alatt drága pénzből felépített vevői, fogyasztói bizalmat? Kifizetődő-e hosszú távon a „minőségrontás = nagyobb profit” elv?
Kérdések, amelyekre a lelke mélyén mindenki tudja a választ. Hogy nem. Az élelmiszer-előállítás és -forgalmazás egy „veszélyes üzem”, komoly felelősséggel jár, és erről néha a növekedési kényszer miatt elfeledkezünk. A vonzó rövid távú megoldások gyakran fölébe kerekednek a hosszú távú stratégiai tervezésnek. Véleményem szerint ez az elmúlt hetek legnagyobb tanulsága.
Hány és hány fórumon elhangzott már, hogy jót tenne a magyar élelmiszerpiac hosszú távon érintett szereplőinek egyfajta egészséges protekcionizmus, amely a biztonságos és minőségi magyar termékeket vagy a márkákat erősíti.
A biztonságos, minőségi élelmiszer még a csökkenő jövedelmű fogyasztó fejében is értéket jelent, amelyhez magasabb márkaérték kapcsolódik. Bár elsősorban mindenki a maga gazdálkodásáért felelős, nem hiszem, hogy a fogyasztói bizalom építéséért kizárólag „szólóban” lehet fellépni. Célzott, megtervezett, összehangolt, kommunikált programokra van szükség. Talán még nem késő.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >Bővíti sajtgyártó kapacitását az Arla Foods Bahreinben
50,9 millió eurót, azaz mintegy 59,4 millió dollárt invesztál az…
Tovább olvasom >