Csak remélni tudom, hogy az elmúlt időszak napvilágra került élelmiszerbotrányai a piac minden szereplőjét elgondolkoztatják: megéri-e kockáztatni. Megéri-e az állandóan növekvő eredményelvárás rövid távon „könnyebbnek tűnő” teljesítése miatt elcsábulni? Megéri-e egy hét alatt eljátszani az évek alatt drága pénzből felépített vevői, fogyasztói bizalmat? Kifizetődő-e hosszú távon a „minőségrontás = nagyobb profit” elv?
Kérdések, amelyekre a lelke mélyén mindenki tudja a választ. Hogy nem. Az élelmiszer-előállítás és -forgalmazás egy „veszélyes üzem”, komoly felelősséggel jár, és erről néha a növekedési kényszer miatt elfeledkezünk. A vonzó rövid távú megoldások gyakran fölébe kerekednek a hosszú távú stratégiai tervezésnek. Véleményem szerint ez az elmúlt hetek legnagyobb tanulsága.
Hány és hány fórumon elhangzott már, hogy jót tenne a magyar élelmiszerpiac hosszú távon érintett szereplőinek egyfajta egészséges protekcionizmus, amely a biztonságos és minőségi magyar termékeket vagy a márkákat erősíti.
A biztonságos, minőségi élelmiszer még a csökkenő jövedelmű fogyasztó fejében is értéket jelent, amelyhez magasabb márkaérték kapcsolódik. Bár elsősorban mindenki a maga gazdálkodásáért felelős, nem hiszem, hogy a fogyasztói bizalom építéséért kizárólag „szólóban” lehet fellépni. Célzott, megtervezett, összehangolt, kommunikált programokra van szükség. Talán még nem késő.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >