Megemelik egy sor termék árát a legtöbb német élelmiszerbolt-hálózatnál
Áremelésre kényszerül számos termékcsoportban a legtöbb német élelmiszerbolt-hálózat az Ukrajna elleni orosz agresszió miatt – írták hétfőn német hírportálok.
Az egyik legnagyobb diszkontláncnál, az Aldinál az utóbbi két héten száznál is több termék drágult, és hétfőn újabb áremelési hullám kezdődött. A vásárlók az árak „jelentős emelkedésére” számíthatnak a többi között a húsok, kolbászféleségek és a vaj esetében – mondta az Aldi Nord szóvivője a Madsack médiacsoporthoz tartozó regionális lapok közös szerkesztőségének (RediaktionsNetzwerk Deutschland – RND).
Az áremelést a műtrágya és az állati takarmány, valamint az áram és a földgáz drágulása kényszerítette ki. Az Ukrajna elleni háború kezdete óta ez a folyamat „hatalmas ugrásokkal” halad, és „nincs más lehetőségünk, mint továbbadni a magasabb árakat” a vásárlóknak – mondta a szóvivő. Rámutatott, hogy minél energia- és műtrágya-igényesebb egy termék, annál drágább lesz.
Ez konkrétan azt jelenti, hogy a vaj például már több mint 20 százalékkal drágább, mint az orosz agresszió előtt, és olyan termékek ára is emelkedik, mint a tusfürdő, mert előállításuk igen energiaigényes – tette hozzá az RND.
Az Aldinál eddig nagyjából 120 termék árát emelték. Ez azt jelenti, hogy a teljes kínálat mintegy 10 százalékát érinti a drágulás. Az Aldi után egy sor hálózat, például a diszkontokat üzemeltető Penny, és a szupermarketeket működtető Edeka és a Rewe is bejelentette, hogy emelik egy sor termék árát. „Arra számítok, hogy a hét közepére az utolsó versenytársak is követik a példánkat, és emelik az árakat” – mondta az Aldi Nord szóvivője.
A Focus Online hírportál hétfői összeállításában kiemelte, hogy a legolcsóbb, 250 grammos kiszerelésű vajért a diszkontoknál soha nem kellett még 2 eurónál (750 forint) többet fizetni, de a háború árfelhajtó hatása miatt hamarosan átléphetik ezt a határt, és meglehet, hogy húsvétkor 2,19 euróba kerül majd a legolcsóbb vaj.
Drágul a többi között a sajt is. Egy bennfentes az Aldinál a Focus Online-nak azt mondta, hogy a felvásárlási ár annyira magas, hogy a legolcsóbb csomag sajt ára a jelenlegi 1,99 euróról hamarosan 2,39 euróra emelkedhet.
A müncheni Ifo gazdaságkutató intézet nemrégiben végzett felmérése szerint szinte minden élelmiszeripari vállalat emelni akarja az árait a következő három hónapban. „Oroszország Ukrajna elleni támadása nemcsak az energiaköltségeket növeli, hanem számos mezőgazdasági termék árát is megemeli” – mondta Timo Wollmershäuser, az Ifo munkatársa az RND-nek, hozzátéve, hogy a drágulás különösen a fogyasztói, kiskereskedelmi szektorra jellemző, de a nagykereskedelmet sem kerüli el. (Bálint Marcell, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >