Megduplázták részesedésüket az 1 dolláros boltok az USA vidéki területein
A Tufts Egyetem kutatói szerint az egydolláros üzletek az Egyesült Államok leggyorsabban növekvő élelmiszer-kiskereskedői, akik immár megduplázták részesedésüket a vidéki területeken.
A Tufts Egyetem megállapítása szerint az amerikai fogyasztók jövedelmük növekedésével általában kevesebbet költenek az 1 dolláros üzletekben, ugyanakkor a vidéki és az alacsony jövedelmű területeken a háztartásuk élelmiszer-büdzséjük átlagosan több mint 5%-át ezekben a boltokban hagyják.
Különösen igaz ez a vidéki, nem spanyolajkú fekete háztartásokra, amelyek élelmiszerre szánt költségvetésük 11,6%-át 1 dolláros boltokban költik el. A déli, vidéki háztartások szintén nagy számban költenek a formátumban.
A formátum népszerű üzletti közé tartozik a Dollar General, a Family Dollar és a Dollar Tree.
A tanulmány szerzői szerint míg az 1 dolláros boltok korábban elsősorban a testápolási és kézműves cikkekre összpontosítottak, újabban előrecsomagolt, polcokon tárolható élelmiszerekkel bővítik kínálatukat.
A kutatók azonban arra figyelmeztetnek, hogy e termékek bár kényelmesek lehetnek, tápértékük gyakran nem optimális. A jelentés szerint az 1 dolláros boltok által forgalmazott élelmiszerek és italok jellemzően kevesebb tápanyagot és több kalóriát tartalmaznak, míg az ilyen boltok csak kis százalékában kaphatók friss termékek és húsok.
A kutatók az 1 dolláros boltok élelmiszer-beszerzésben betöltött szerepét az IRI országosan reprezentatív, mintegy 50000 háztartást tömörítő Consumer Network panelje élelmiszer-vásárlási adatainak elemzésével vizsgálták.
Az adatok a 2008-tól 2020-ig tartó időszak vásárlásait rögzítették.
„Az 1 dolláros boltok egyre fontosabb szerepet játszanak a háztartások élelmiszer-vásárlásaiban, mégis hiányoznak a róluk szóló kutatások” – mondta Wenhui Feng, a tanulmány egyik szerzője, a Tufts Egyetem Orvosi Karának közegészségügyi és közösségi orvostudományi tanszékének adjunktusa.
„Számos település hozott olyan intézkedéseket, mint amilyenek az övezeti besorolási rendeletek, amelyek célja a dollárboltok terjeszkedésének lassítása, annak ellenére, hogy nem teljesen értjük szerepüket.”
Az eredmények januárban az American Journal of Public Health című folyóiratban jelentek meg.
Kapcsolódó cikkeink
65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >Új stratégiával élesztené fel a növényi tej iránti keresletet az USA-ban az Oatly
Új lendületet adna az Oatly a növényi alapú tejek piacának…
Tovább olvasom >Mézes-gyümölcsös snackkel lép az amerikai piacra David Beckham
David Beckham, az egykori világhírű labdarúgó saját élelmiszermárkát vezet be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Új visszaváltási rendszert vezetett be az Auchan Románia Bukarestben
Az Auchan Románia új, tömeges visszagyűjtésre alkalmas visszaváltó rendszert indított…
Tovább olvasom >Megvette a Danone a belga The Akkermansia Company-t
A Danone meg nem nevezett összegért vásárolta meg a bélflóra-egészség…
Tovább olvasom >