Megdönthetetlen az espresso népszerűsége itthon
A magyarok átlagosan napi két kávét isznak és a kedvencük az espresso – derült ki az OMV friss kutatásából, amit több mint 6000-en töltöttek ki. A legtöbben helyben fogyasztják a kávét és egyfajta kikapcsolódásként élik meg; a kiválasztásakor pedig egyre fontosabb tényező a fenntarthatóság.

Legtöbben még mindig otthon isszuk meg a kávét
A magyarok fele napi két kávét iszik, egyharmaduk pedig ennél is jobban kedveli a forró italt: három vagy több kávét fogyasztanak el – derült ki az OMV friss országos kutatásából , amelyet több mint hatezren töltöttek ki. A legnépszerűbb kávétípusnak a korábbi évekhez hasonlóan idén is az espresso bizonyult: a kitöltők 56%-a jellemzően ezt az italt választja, ezt követi a cappuccino (34%) és a hosszú kávé (19%) . A többség (46%) tejjel issza a kávét, 19% feketén, 18% tejszínnel, legkevesebben pedig növényi itallal (7%). A válaszadók fele cukorral édesít: ez egyedül a 65 év feletti korosztályra nem jellemző, akiknek csak 17 százaléka ízesíti ilyen formában a kávét. A válaszadók harmada cukor nélkül fogyasztja (29%), de népszerű választás még az édesítőszer is (23%).
Szinte minden kitöltő kávézik otthon, de egyharmaduk szokott a munkahelyén és a töltőállomásokon is. Amikor úton vannak, a háromnegyedük lehetőség szerint helyben fogyasztja el a frissítő italt. Nem csoda, hiszen a válaszadók jellemzően a kávézást egyfajta „énidőnek” tekintik, csupán tízből egy főnek fontos szempont a gyorsaság. Vásárláskor a magyarok jellemzően a megszokott, kedvenc kávéjukat kérik, emellett harmaduk szeret új ízeket kipróbálni. Az arabica pedig egyértelmű favorit: ez a kávé választásakor a legfontosabb szempont.

Mit iszunk a legszívesebben
Egyre fontosabb a fenntarthatóság
Az eredmények alapján a kávézás terén is egyre jelentősebb tényező a fenntarthatóság: a válaszadók többsége jelezte, hogy a kiválasztáskor ezt a szempontot is figyelembe veszi. Ennek egy fontos lépése, ha olyan kávékat keresünk, amelynek termelői a Fair Trade vagy a még ritkább Direct Trade minősítéssel rendelkeznek. Ez utóbbi érvényes az OMV 78 kiemelt töltőállomásán januártól elérhető El Salvador kávékra is, amelyek a termelőtől egyenesen a pörkölőbe érkeznek, közvetítők nélkül.
Az El Salvador Single Origin gondosan válogatott, 100% Arabica kávészemekkel hozza el a névadó terület egyedi ízvilágát. A kávébabok az El Bálsamo hegységben fekvő területről származnak, amely a nagyon ízletes, testes kávétermésről ismert.
Kapcsolódó cikkeink
Trump új vámstratégiája átrajzolhatja a kávé- és kakaókereskedelem globális térképét
Vámmentességet élvezhetnek a jövőben a trópusi mezőgazdasági termékek – például…
Tovább olvasom >Starbucks: vége a csak elvitelre szóló kávézóknak – visszatérés a vendéglátás melegségéhez
Radikális stratégiai váltásba kezd a világ legnagyobb kávézólánca: a tőzsdén…
Tovább olvasom >Specialty kávé: új hullám a csészében
A kőolaj után a világ második legnagyobb mennyiségben forgalmazott terméke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a nyaralópiac: 37 százalékos drágulás fél év alatt
A lakáspiachoz hasonlóan a nyaralópiac is jelentős lendületet vett 2025…
Tovább olvasom >Olaszország idén is tarol a turisták körében – drágább, de megéri
Bár az árak emelkedtek, Olaszország továbbra is az egyik legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Puritán és nagyon macsó – A nap képe
A Yeti tökéletes termopohár – mondjuk, hideg whiskynek vagy forró…
Tovább olvasom >