Megdönthetetlen az espresso népszerűsége itthon
A magyarok átlagosan napi két kávét isznak és a kedvencük az espresso – derült ki az OMV friss kutatásából. A legtöbben helyben fogyasztják a feketét és egyfajta kikapcsolódásként élik meg; a kiválasztásakor pedig egyre fontosabb tényező a fenntarthatóság. Az OMV VIVA megújult kínálatában Direct Trade minősítésű kávét mutat be, amely közvetlenül az El Salvador-i termelőtől érkezik a Milanó melletti pörkölő üzembe.

Cukor nélkül issza a többség
A magyarok fele napi két kávét iszik, egyharmaduk pedig ennél is jobban kedveli a forró italt: három vagy több kávét fogyasztanak el – derült ki az OMV friss országos kutatásából[1], amelyet több mint hatezren töltöttek ki. A legnépszerűbb kávétípusnak a korábbi évekhez hasonlóan idén is az espresso bizonyult: a kitöltők 56%-a jellemzően ezt az italt választja, ezt követi a cappuccino (34%) és a hosszú kávé (19%)[2]. A többség (46%) tejjel issza a kávét, 19% feketén, 18% tejszínnel, legkevesebben pedig növényi itallal (7%). A válaszadók fele cukorral édesít: ez egyedül a 65 év feletti korosztályra nem jellemző, akiknek csak 17 százaléka ízesíti ilyen formában a kávét. A válaszadók harmada cukor nélkül fogyasztja (29%), de népszerű választás még az édesítőszer is (23%).
Szinte minden kitöltő kávézik otthon, de egyharmaduk szokott a munkahelyén és a töltőállomásokon is. Amikor úton vannak, a háromnegyedük lehetőség szerint helyben fogyasztja el a frissítő italt. Nem csoda, hiszen a válaszadók jellemzően a kávézást egyfajta „énidőnek” tekintik, csupán tízből egy főnek fontos szempont a gyorsaság. Vásárláskor a magyarok jellemzően a megszokott, kedvenc kávéjukat kérik, emellett harmaduk szeret új ízeket kipróbálni. Az arabica pedig egyértelmű favorit: ez a kávé választásakor a legfontosabb szempont.
Egyre fontosabb a fenntarthatóság
Az eredmények alapján a kávézás terén is egyre jelentősebb tényező a fenntarthatóság: a válaszadók többsége jelezte, hogy a kiválasztáskor ezt a szempontot is figyelembe veszi. Ennek egy fontos lépése, ha olyan kávékat keresünk, amelynek termelői a Fair Trade vagy a még ritkább Direct Trade minősítéssel rendelkeznek. Ez utóbbi érvényes az OMV 78 kiemelt töltőállomásán januártól elérhető El Salvador kávékra is, amelyek a termelőtől egyenesen a pörkölőbe érkeznek, közvetítők nélkül.
Az El Salvador Single Origin gondosan válogatott, 100% Arabica kávészemekkel hozza el a névadó terület egyedi ízvilágát. A kávébabok az El Bálsamo hegységben fekvő területről származnak, amely a nagyon ízletes, testes kávétermésről ismert.
„Ezt a kávét azoknak ajánljuk, akik a sötétebb, klasszikus olasz espressót kedvelik. Az El Salvador Single Origin azt az élményt nyújtja, mintha Olaszországban kávéznánk: ennek oka, hogy rendkívül közérthető ízjegyei, enyhén édes ízvilága és lágy savai vannak. A gondos pörkölésnek köszönhetően, a megfelelő pillanatban állítják meg a folyamatot a pörkölő mesterek, ezáltal kapjuk meg a csokoládés és mogyorós ízjegyeket, illetve emiatt lesz karakteres teste a kávénak”
– jellemezte Hajdu Péter, a Barista Akadémia vezetője és az OMV VIVA El Salvador kávé nagykövete.
Az El Salvador Single Origin kávék 78 OMV töltőállomáson elérhetőek frissen őrölve és gondosan lefőzve, szemes kiszerelésben pedig megvásárolhatóak 147 kúton. A kávékról további információ elérhető az OMV oldalán és Hajdu Péter videójában.
Kapcsolódó cikkeink
Trump új vámstratégiája átrajzolhatja a kávé- és kakaókereskedelem globális térképét
Vámmentességet élvezhetnek a jövőben a trópusi mezőgazdasági termékek – például…
Tovább olvasom >Starbucks: vége a csak elvitelre szóló kávézóknak – visszatérés a vendéglátás melegségéhez
Radikális stratégiai váltásba kezd a világ legnagyobb kávézólánca: a tőzsdén…
Tovább olvasom >Specialty kávé: új hullám a csészében
A kőolaj után a világ második legnagyobb mennyiségben forgalmazott terméke…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >