Megbarátkoztunk az online vásárlással

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 02. 29. 08:00

A magyarok vásárlási hajlandósága a neten megfelel a 86 százalékos nemzetközi átlagnak, állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 48 ország internetezői körében végzett kutatása. A magyar internethasználók 82 százaléka vásárolt már valamit a világhálón.A vásárlási preferenciák viszont eltérnek a legtöbb országétól. Európában ugyanis a leggyakrabban vásárolt könyv után ruházati cikk jön, harmadik a video/DVD/számítógépes játék termékcsoport, negyedik pedig a repülőjegy. Nálunk is a könyv vezet, ám utána a számítógépes hardvereszköz következik, majd a ruházati cikk és a szórakoztató elektronikai eszköz.
Az élelmiszerek jelenléte az online vásárláson belül továbbra is alacsony mind Európában, mind nálunk (9, illetve 5 százalék). A fizetési módok közül az európai válaszadók többsége a hitelkártyát részesíti előnyben, majd csaknem fele-fele a PayPal online fizetési rendszert, továbbá az átutalást bankon keresztül. Ezzel szemben Magyarországon legkedveltebb a pénz utalvánnyal való elküldése, amely megelőzi az utánvétet, valamint a vevő általi készpénzes fizetést, és csak ezután következik a banki átutalás.

Mire támaszkodik ön online vásárlásnál? A tíz leggyakoribb említés, a válaszadók százalékában
Eszköz Magyarország Európai átlag
Általam ismert honlap 39 55
Általános szörfölgetés 21 36
Keresőprogram 41 34
Különleges ajánlat, amit láttam valahol 26 30
Ismerős, családtag ajánlása 32 25
Weben a vásárlási lehetőségek összehasonlítása 20 21
Neten látott ajánlás 29 15
Annak a boltnak a honlapja, ahol rendszeresen vásárolok 11 15
Online reklám 15 11
Tv/nyomtatott/más reklám 12 8
Forrás: Nielsen

Kapcsolódó cikkeink