Megállíthatja az élelmiszerboltok forgalmának csökkenését a SZÉP-kártyás vásárlás
A SZÉP-kártya-felhasználók, az élelmiszerüzletek, de még a munkáltatók számára is kedvező változást jelenthet, hogy augusztustól ismét lehetővé válik a hidegélelmiszer-vásárlás és az éves kedvezményes keret is emelkedik. Tavaly ugyanis a február–június közötti időszakban a K&H SZÉP-kártya költések több mint negyedét az élelmiszer-vásárlás tette ki.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
Nagy segítséget kapnak a SZÉP-kártya-birtokosok és az élelmiszerüzletek is azzal, hogy idén augusztus 1-jétől ismét öt hónapig használható lesz a juttatás hideg élelmiszer vásárlására. Tavaly ugyanis a február 1-től július 1-ig terjedő időszakban a K&H SZÉP-kártya-költések 26%-át fordították élelmiszer-vásárlára, ami azt mutatja, hogy a kártyabirtokosok jelentős része élt ezzel a lehetőséggel.
Az újból életbe lépő hidegélelmiszer-vásárláshoz a SZÉP-kártya-kibocsátóknak és kártyaelfogadó (POS) terminálok szolgáltatóinak is fel kell készülniük. Azokkal a boltokkal, ahol még nincs vagy már felmondták a szerződést, elfogadói szerződést kell kötnie a SZÉP-kártya-kibocsátóknak, ahol pedig megmaradt, ott a terminállisták frissítése és a SZÉP-kártya-elfogadás POS-hálózat által történő újbóli beállítása lehet szükséges.
A május végi adatok alapján az aktív K&H SZÉP-kártya-birtokosok nagyjából 1%-a érte el vagy haladta meg a 450 ezer forintos éves kedvezményes juttatási keretet, év végéig pedig az aktív kártyabirtokosok 10%-a érheti majd el. Az egyszeri, kedvezményes adózás mellett nyújtható, legfeljebb 200 ezer forint juttatás így nagyjából minden tizedik kártyabirtokost érinthet. Ez a munkáltatók számára is segítséget jelenthet, hiszen így adókedvezmény mellett tudnak reálbércsökkenést kompenzálni a munkatársak számára. //
Kapcsolódó cikkeink
Az okostelefonos fizetés biztonsága felér a bankkártyáéval
A huszonévesek többsége ugyanolyan biztonságosnak tartja digitalizált kártyával történő okostelefonos…
Tovább olvasom >5+1 aranyszabály digitális eszközeink védelmére
A digitális eszközök használata vitathatatlanul megkönnyíti az életünket, az online…
Tovább olvasom >K&H kkv bizalmi index: Kettészakadt a kkv szektor – a nagyobbak már pozitívan látják a jövőt
A K&H kkv bizalmi index kutatás második negyedéves eredményei alapján…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >