Megállíthatatlan az üdítőitalok és a sör fogyasztása
Az elkövetkező hat évben 18 százalékkal nőhet a kereskedelemben kapható különféle innivalók gyártása és eladása.
Amint az a november 14 és 16 között esedékes Brau Beviale
nevű, italiparral foglalkozó nürnbergi vásár előzetes sajtótájékoztatóján
elhangzott, Észak-Amerikában a legmagasabb a kereskedelemben kapható italok
fogyasztása: fejenként és évente 600 liter, nem számítva a házi készítésű
italokat és a csapvízet.
Amerikában ez a piac szinte telített, ezért szerény mértékű
növekedés várható a jövőben az üditőital-fogyasztás terén. Mindez nem fogja
jelentősen befolyásolni az ottani gyártók hasznát, ugyanis ezeknek a
világcégeknek a legtöbbje ásványvízféléket is kibocsát, márpedig ez utóbbi
népszerűsége egyre nő.
A világ másik slágeritala a sör. A tíz vezető sörivó nemzet rangsorában a
csehek a világelsők, évi és fejenkénti 159 literes sörfogyasztással, őket az
írek, a németek, az osztrákok, a britek, az észtek, a belgák, a litvánok, a
finnek és a dánok követik. A jövő sörivó nemzete Kína, ahol az elmúlt években
óriási mértékben nőtt a sörgyártás, tavaly például 9,8 százalékkal emelkedtek a
kínai söreladások és a piac még nem telített.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >