Megállíthatatlan az üdítőitalok és a sör fogyasztása
Az elkövetkező hat évben 18 százalékkal nőhet a kereskedelemben kapható különféle innivalók gyártása és eladása.
Amint az a november 14 és 16 között esedékes Brau Beviale
nevű, italiparral foglalkozó nürnbergi vásár előzetes sajtótájékoztatóján
elhangzott, Észak-Amerikában a legmagasabb a kereskedelemben kapható italok
fogyasztása: fejenként és évente 600 liter, nem számítva a házi készítésű
italokat és a csapvízet.
Amerikában ez a piac szinte telített, ezért szerény mértékű
növekedés várható a jövőben az üditőital-fogyasztás terén. Mindez nem fogja
jelentősen befolyásolni az ottani gyártók hasznát, ugyanis ezeknek a
világcégeknek a legtöbbje ásványvízféléket is kibocsát, márpedig ez utóbbi
népszerűsége egyre nő.
A világ másik slágeritala a sör. A tíz vezető sörivó nemzet rangsorában a
csehek a világelsők, évi és fejenkénti 159 literes sörfogyasztással, őket az
írek, a németek, az osztrákok, a britek, az észtek, a belgák, a litvánok, a
finnek és a dánok követik. A jövő sörivó nemzete Kína, ahol az elmúlt években
óriási mértékben nőtt a sörgyártás, tavaly például 9,8 százalékkal emelkedtek a
kínai söreladások és a piac még nem telített.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >