Stratégiai megállapodást kötött a HIPA és a Lidl
A Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) és a Lidl Magyarország képviselői egyetértési nyilatkozatot írtak alá a Külgazdasági és Külügyminisztériumban a két fél közötti stratégiai együttműködés erősítésének céljából.
A létrejövő partnerség értelmében a Külgazdasági és Külügyminisztérium háttérintézménye a rendelkezésre álló eszközökkel segíti a vállalat munkahely-teremtési, beszállító-fejlesztési és beruházási programjait, míg az áruházlánc törekedni fog arra, hogy aktív szerepvállalásával továbbra is hozzájáruljon a magyar gazdaság tartós növekedéséhez.
A Lidl Magyarország célja, hogy fenntartsa és növelje a magyarországi munkahelyek számát, tovább bővítse a magyar áruk és a hazai beszállítók részarányát, elősegítse a hazai termékek külpiacokon való térnyerését. A vállalat prioritásként kezeli továbbá, hogy regionális beszállítói fórumokon, hazai tematikus rendezvényein Magyarországot mint gazdasági partnert és befektetési célországot bemutassa és népszerűsítse. A stratégiai együttműködés keretében az áruházlánc céljainak sikeres megvalósításához a HIPA projektmenedzsment és konzultációs támogatást nyújt.
„A mai megállapodás elsődleges célja, hogy minél több magyar vállalkozás, magyar termelő be tudjon kerülni az EU legnagyobb diszkont áruházláncának beszállítói hálózatába” – mondta az egyetértési nyilatkozat jelentőségének kapcsán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
„Együttműködésünk kölcsönösen hasznos mind a Lidl, mind a HIPA, ezen keresztül a magyar nemzetgazdaság számára, mely alátámasztja vállalatunk stratégiai jelentőségét. Célunk, hogy az áruházlánc továbbra is meghatározó szereplője legyen a hazai gazdaságnak, különös tekintettel a magyar beszállítók támogatására, a magyar termékek számára kiemelt exportlehetőség biztosítására vagy munkavállalóink magas szinttű megbecsülésére” – nyilatkozta Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke.
A több mint 4000 dolgozót foglalkoztató áruházlánc 2015-ös gazdasági évre vonatkoztatott nettó 283 milliárdos bevételével domináns szereplője a hazai kereskedelmi szektornak. A vállalat kiemelt stratégiai fontossággal kezeli a hazai vállalkozások segítését, melynek érdekében 2013-ban elindította a magyar vállalkozásokat támogató beszállítói programját. A kezdeményezés sikerét mutatja, hogy indulása óta több mint 40%-kal, közel 400-ra emelkedett a Lidl magyarországi partnereinek száma. A vállalat magyar gazdaságban betöltött szerepét növeli, hogy idén, a szektorban a legnagyobb mértékű, 20%-os béremelést hajtott végre minden fizikai dolgozójára kiterjedően. A tavalyi 17 milliárdos bérköltségen felül, a 2016-os gazdasági évben az áruházlánc további 1,2 milliárd forintot invesztál az alkalmazottak támogatásába.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Schwarz Csoport a hipermarketeket üzemeltető romániai La Cocoșt
Egy olyan piacon, amelyet a hipermarketek zsugorodása és a diszkontok…
Tovább olvasom >A Lidl és az Agrárminisztérium bejelentette: indul a hazai dinnyeszezon
Megérkezett az első, magyar beszállítóktól származó görögdinnye szállítmány a Lidl…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Temu már az európai élelmiszerpiacot is célba vette
Egyre komolyabb fenyegetést jelent az európai kiskereskedelem számára a kínai…
Tovább olvasom >Most akár 20%-kal olcsóbban szerezhetők be a magyar lecsó alapanyagai a PENNY-ben
A nyári szezon kihagyhatatlan kedvence a friss, házias lecsó, amelyhez…
Tovább olvasom >Fagykár fenyegeti a Nutellát: drasztikusan drágul a török mogyoró
Súlyos tavaszi fagyok sújtották Törökországot, a világ legnagyobb mogyorótermelőjét, ami…
Tovább olvasom >