Stratégiai megállapodást kötött a HIPA és a Lidl
A Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) és a Lidl Magyarország képviselői egyetértési nyilatkozatot írtak alá a Külgazdasági és Külügyminisztériumban a két fél közötti stratégiai együttműködés erősítésének céljából.
A létrejövő partnerség értelmében a Külgazdasági és Külügyminisztérium háttérintézménye a rendelkezésre álló eszközökkel segíti a vállalat munkahely-teremtési, beszállító-fejlesztési és beruházási programjait, míg az áruházlánc törekedni fog arra, hogy aktív szerepvállalásával továbbra is hozzájáruljon a magyar gazdaság tartós növekedéséhez.
A Lidl Magyarország célja, hogy fenntartsa és növelje a magyarországi munkahelyek számát, tovább bővítse a magyar áruk és a hazai beszállítók részarányát, elősegítse a hazai termékek külpiacokon való térnyerését. A vállalat prioritásként kezeli továbbá, hogy regionális beszállítói fórumokon, hazai tematikus rendezvényein Magyarországot mint gazdasági partnert és befektetési célországot bemutassa és népszerűsítse. A stratégiai együttműködés keretében az áruházlánc céljainak sikeres megvalósításához a HIPA projektmenedzsment és konzultációs támogatást nyújt.
„A mai megállapodás elsődleges célja, hogy minél több magyar vállalkozás, magyar termelő be tudjon kerülni az EU legnagyobb diszkont áruházláncának beszállítói hálózatába” – mondta az egyetértési nyilatkozat jelentőségének kapcsán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
„Együttműködésünk kölcsönösen hasznos mind a Lidl, mind a HIPA, ezen keresztül a magyar nemzetgazdaság számára, mely alátámasztja vállalatunk stratégiai jelentőségét. Célunk, hogy az áruházlánc továbbra is meghatározó szereplője legyen a hazai gazdaságnak, különös tekintettel a magyar beszállítók támogatására, a magyar termékek számára kiemelt exportlehetőség biztosítására vagy munkavállalóink magas szinttű megbecsülésére” – nyilatkozta Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke.
A több mint 4000 dolgozót foglalkoztató áruházlánc 2015-ös gazdasági évre vonatkoztatott nettó 283 milliárdos bevételével domináns szereplője a hazai kereskedelmi szektornak. A vállalat kiemelt stratégiai fontossággal kezeli a hazai vállalkozások segítését, melynek érdekében 2013-ban elindította a magyar vállalkozásokat támogató beszállítói programját. A kezdeményezés sikerét mutatja, hogy indulása óta több mint 40%-kal, közel 400-ra emelkedett a Lidl magyarországi partnereinek száma. A vállalat magyar gazdaságban betöltött szerepét növeli, hogy idén, a szektorban a legnagyobb mértékű, 20%-os béremelést hajtott végre minden fizikai dolgozójára kiterjedően. A tavalyi 17 milliárdos bérköltségen felül, a 2016-os gazdasági évben az áruházlánc további 1,2 milliárd forintot invesztál az alkalmazottak támogatásába.
Kapcsolódó cikkeink
OKSZ: Az árrésstop rossz
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Lidl 2030-ig meghosszabbítja partnerségét az UEFA Women’s National Team programmal
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Szupermarketizáció 2.0, avagy új fejlődési szakaszba lépett a Lidl Szlovákiában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gulyás Gergely: február 28-ig marad, és további termékkörökkel bővül az árréscsökkentés
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Indul a víziszárnyas-szezon: ilyenkor fogy kacsából és libából az éves mennyiség nagy része
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Lidl 2030-ig meghosszabbítja partnerségét az UEFA Women’s National Team programmal
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >


