Stratégiai megállapodást kötött a HIPA és a Lidl
A Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) és a Lidl Magyarország képviselői egyetértési nyilatkozatot írtak alá a Külgazdasági és Külügyminisztériumban a két fél közötti stratégiai együttműködés erősítésének céljából.
A létrejövő partnerség értelmében a Külgazdasági és Külügyminisztérium háttérintézménye a rendelkezésre álló eszközökkel segíti a vállalat munkahely-teremtési, beszállító-fejlesztési és beruházási programjait, míg az áruházlánc törekedni fog arra, hogy aktív szerepvállalásával továbbra is hozzájáruljon a magyar gazdaság tartós növekedéséhez.
A Lidl Magyarország célja, hogy fenntartsa és növelje a magyarországi munkahelyek számát, tovább bővítse a magyar áruk és a hazai beszállítók részarányát, elősegítse a hazai termékek külpiacokon való térnyerését. A vállalat prioritásként kezeli továbbá, hogy regionális beszállítói fórumokon, hazai tematikus rendezvényein Magyarországot mint gazdasági partnert és befektetési célországot bemutassa és népszerűsítse. A stratégiai együttműködés keretében az áruházlánc céljainak sikeres megvalósításához a HIPA projektmenedzsment és konzultációs támogatást nyújt.
„A mai megállapodás elsődleges célja, hogy minél több magyar vállalkozás, magyar termelő be tudjon kerülni az EU legnagyobb diszkont áruházláncának beszállítói hálózatába” – mondta az egyetértési nyilatkozat jelentőségének kapcsán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
„Együttműködésünk kölcsönösen hasznos mind a Lidl, mind a HIPA, ezen keresztül a magyar nemzetgazdaság számára, mely alátámasztja vállalatunk stratégiai jelentőségét. Célunk, hogy az áruházlánc továbbra is meghatározó szereplője legyen a hazai gazdaságnak, különös tekintettel a magyar beszállítók támogatására, a magyar termékek számára kiemelt exportlehetőség biztosítására vagy munkavállalóink magas szinttű megbecsülésére” – nyilatkozta Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke.
A több mint 4000 dolgozót foglalkoztató áruházlánc 2015-ös gazdasági évre vonatkoztatott nettó 283 milliárdos bevételével domináns szereplője a hazai kereskedelmi szektornak. A vállalat kiemelt stratégiai fontossággal kezeli a hazai vállalkozások segítését, melynek érdekében 2013-ban elindította a magyar vállalkozásokat támogató beszállítói programját. A kezdeményezés sikerét mutatja, hogy indulása óta több mint 40%-kal, közel 400-ra emelkedett a Lidl magyarországi partnereinek száma. A vállalat magyar gazdaságban betöltött szerepét növeli, hogy idén, a szektorban a legnagyobb mértékű, 20%-os béremelést hajtott végre minden fizikai dolgozójára kiterjedően. A tavalyi 17 milliárdos bérköltségen felül, a 2016-os gazdasági évben az áruházlánc további 1,2 milliárd forintot invesztál az alkalmazottak támogatásába.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Új TikTok-őrület a boltokban: jön a Lidlbe az Angel Hair csoki
A dubai csoki után újabb édes szenzáció tarol a közösségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >8 ütős ötlet a tudatosabb, elfogadóbb és élhetőbb jövőért a Megoldások a holnapért kihívás döntőjében
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Megoldások a holnapért kihívás idei, ötödik évada. Kihirdették…
Tovább olvasom >Fókuszban a fenntarthatóság: indul a Generali EnterPrize pályázata a 15 milliós pályázati díjért
A Generali Csoport idén három kategóriában hirdeti meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >