Megalakult a Magyar Csokoládé és Édesség Szövetség
Megalakult a Magyar Csokoládé és Édesség Szövetség (Csésze) – közölte Rebrus Csaba, az új szervezet elnöke közleményben az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a szövetség legfontosabb célkitűzései között szerepel például a helyi és a hazai piac védelme, a kis- és középvállalatok, illetve a helyben gyártott termékek készítőinek megerősítése, a termékek piacra juttatásának segítése, továbbá a multinacionális édesipari kínálat alternatívájaként a belföldi kis- és közepes cégek termékeinek piaci támogatása.
Az érdekvédelmi szervezet nemcsak a gyártók, hanem a kereskedők képviseletét is ellátja, illetve összefogja a csokoládé és az édesipar kommunikációját, elősegíti az oktató és a nevelő munkát, a szakmai képzést, és a lakosság tájékoztatását. Ez utóbbi a lakosság egészségi állapotának javítása érdekében is fontos.
A szövetségnek négy szekciója van: cukrász; csokoládé; nemzeti értékek, lekvár, méz, hungarikum, illetve élelmezési, egészségügyi szekció.
A közlemény idézi Pataki Ádámot, a cukrász szekció vezetőjét, aki szerint az utóbbi években újból előtérbe került a minőségi sütemények vásárlása, illetve gyártása, amiben a magyar cukrászatok kiemelkedő eredményeket érnek el.
Szoboszlai Zoltán, a nemzeti értékek szekció vezetője szerint a kiemelt nemzeti gasztronómiai érdekek megvédése egyre fontosabb, hiszen a magyar édesipar büszkeségeit és azt a szakmai örökséget és tudást, amely az elmúlt évtizedekben felhalmozódott, az egész Kárpát-medence területén meg kell védeni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Sorban állnak az angyalhaj csokis fagylaltért
Elsőként készített fagylaltot angyalhaj csokoládéból Magyarországon Jakabfi Dávid patissier, a…
Tovább olvasom >A húsvéti csokoládévásárlás rejtett buktatói: 3 figyelmeztető jel, amire érdemes odafigyelni
Húsvét közeledtével megtelnek a boltok polcai színes csokinyulakkal és tojásokkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >