Megakadt a nagy növekedés az élő szarvasmarha-exportban
A KSH adatai szerint 4 százalékos a csökkenés 2016. januárjában a 2015. januárihoz képest – írta az agroinform.hu.
A főbb partnerek Törökország, Ausztria és Lengyelország voltak. A legtöbb szarvasmarhát a korábbi legnagyobb piacunkra, Törökországba szállítottuk, ahova csaknem a négyszeresére emelkedett a kivitel. A Lengyelországba szállított mennyiség a háromszorosára nőtt, Ausztriába pedig 12 százalékkal több szarvasmarha került.
Magyarország élőmarha-importja 10 százalékkal emelkedett 2016 januárjában a 2015. januárban beszállított mennyiséghez képest. Az élő szarvasmarha csaknem fele Németországból, Hollandiából és Romániából származott. Magyarország marhahúsexportjának mennyisége 4 százalékkal, értéke 20 százalékkal emelkedett a vizsgált időszakban. A marhahúsimport volumene 10 százalékkal, értéke 1 százalékkal csökkent.
Magyarország nettó exportőr volt élő szarvasmarhából és marhahúsból a megfigyelt periódusban – fotó: Shutterstock
Magyarországon a fiatal bika termelői ára 1 százalékkal,759 forint/kilogramm hasított meleg súlyra emelkedett 2016 márciusában az előző év azonos hónapjának átlagárához viszonyítva. A vágótehén ára 5 százalékkal, a vágóüszőé pedig 6 százalékkal csökkent ugyanekkor. A KSH adatai szerint a marharostélyos fogyasztói ára 2 százalékkal emelkedett 2016 márciusában az egy évvel korábbihoz képest – áll az Agrárpiaci Jelentések Élőállat és Hús c. kiadványában, ami IDE kattintva tölthető le.
(agroinform.hu)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Újra lendületben a magyar dinnye: nőtt a termőterület, erősödik az export
Bár a boltok polcain már megjelentek az idei nyár első…
Tovább olvasom >Drágult a tej, csökkent a túró: átalakulóban a hazai tejtermékpiac
A hazai tejtermékek ára 2025 első felében jelentős éves drágulást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >