Megadóztatja a logisztikai vállalatokat Barcelona
Barcelona városi tanácsa azt szeretné elérni, hogy 2023-ra az online vásárlások 40 százalékát ne otthonra, hanem átvételi pontra szállítsák ki. Ennek érdekében a katalán főváros éves adót vezet be a házhozszállítást kínáló logisztikai cégek számára, amely márciustól lép életbe.
A terv szerint az évi 1 millió eurónál nagyobb forgalmat bonyolító e-kereskedelmi logisztikai cégeket bevételük után 1,25%-os adó terheli. Az adó az e-kereskedelmi csomagok házhozszállítására vonatkozik, de nem vonatkozik a vállalkozásokhoz, átvételi pontokra, üzletekbe vagy raktárakba történő szállításra.
A Barcelonai Egyetem kutatása szerint az e-kereskedelmi kiszállítás évente 2,6 millió euró parkolási költséget idéz elő és az egy évben maximálisan beszedhető adó összegének ez az összeg lesz a felső határa.
A javaslat célja a fenntarthatóbb kiszállítás ösztönzése, valamint a fizikális üzletekével azonos versenyfeltételek megteremtése. A fizikai üzletek gyakran fizetnek adót a városoknak, míg az e-kereskedelmi vállalkozások gyakran a városközponton kívül helyezkednek el.
Spanyolországban a vásárlók többsége még mindig a házhozszállítást részesíti előnyben. Jordi Castellana városi tanácsos a Politico című lapnak elmondta, hogy az e-kereskedelem „nagyon intenzíven használja a közterületet”. A tanácsos szerint nemcsak a furgon sok, de a sikertelen házhozszállítások aránya is magas.
Az UNO Logistica arra figyelmeztet, hogy a cégek emelni fogják az árakat. Bár a házhozszállító furgonok egyre elterjedtebbek az olyan városközpontokban, mint Barcelona, az áruszállításnak csak mintegy 5%-át teszik ki. Az UNO Logistica spanyol logisztikai szakmai szervezet diszkriminatívnak nevezte a javaslatot, és arra figyelmeztetett, hogy ezek a vállalkozások emiatt kénytelenek lesznek emelni áraikat az ügyfelek felé.
Kapcsolódó cikkeink
Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >Minőség, innováció, növekedés
A Salesrep Kft. története jól példázza, hogyan lehet a folyamatos…
Tovább olvasom >Ellehetetlenülnek az energiahatékonysági beruházások és a klímavédelmi intézkedések
További módosítások szükségesek az Országgyűlés előtt levő energiahatékonysági törvényben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >