Megadóztatja a logisztikai vállalatokat Barcelona
Barcelona városi tanácsa azt szeretné elérni, hogy 2023-ra az online vásárlások 40 százalékát ne otthonra, hanem átvételi pontra szállítsák ki. Ennek érdekében a katalán főváros éves adót vezet be a házhozszállítást kínáló logisztikai cégek számára, amely márciustól lép életbe.
A terv szerint az évi 1 millió eurónál nagyobb forgalmat bonyolító e-kereskedelmi logisztikai cégeket bevételük után 1,25%-os adó terheli. Az adó az e-kereskedelmi csomagok házhozszállítására vonatkozik, de nem vonatkozik a vállalkozásokhoz, átvételi pontokra, üzletekbe vagy raktárakba történő szállításra.
A Barcelonai Egyetem kutatása szerint az e-kereskedelmi kiszállítás évente 2,6 millió euró parkolási költséget idéz elő és az egy évben maximálisan beszedhető adó összegének ez az összeg lesz a felső határa.
A javaslat célja a fenntarthatóbb kiszállítás ösztönzése, valamint a fizikális üzletekével azonos versenyfeltételek megteremtése. A fizikai üzletek gyakran fizetnek adót a városoknak, míg az e-kereskedelmi vállalkozások gyakran a városközponton kívül helyezkednek el.
Spanyolországban a vásárlók többsége még mindig a házhozszállítást részesíti előnyben. Jordi Castellana városi tanácsos a Politico című lapnak elmondta, hogy az e-kereskedelem „nagyon intenzíven használja a közterületet”. A tanácsos szerint nemcsak a furgon sok, de a sikertelen házhozszállítások aránya is magas.
Az UNO Logistica arra figyelmeztet, hogy a cégek emelni fogják az árakat. Bár a házhozszállító furgonok egyre elterjedtebbek az olyan városközpontokban, mint Barcelona, az áruszállításnak csak mintegy 5%-át teszik ki. Az UNO Logistica spanyol logisztikai szakmai szervezet diszkriminatívnak nevezte a javaslatot, és arra figyelmeztetett, hogy ezek a vállalkozások emiatt kénytelenek lesznek emelni áraikat az ügyfelek felé.
Kapcsolódó cikkeink
AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >A UPS egészségügyi üzletága négy piacán több mint 20 millió eurót fektet be az európai hőmérséklet-szabályozott flottája bővítésébe
A UPS Healthcare 20 millió eurós beruházással több mint 200…
Tovább olvasom >E-kereskedelmi együttműködésre lép az Albertsons a Grubhubbal
A június 25-én bejelentett megállapodás értelmében az éttermi házhozszállítási szolgáltatást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Máté Krisztina: „A fontos dolgokat nem lehet utólag pótolni”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Az üzleti élet szereplői…
Tovább olvasom >Tisztségviselőket választottak az MMSZ-tagok
A Magyar Marketing Szövetség május 15-ei éves közgyűlésén új Elnökséget,…
Tovább olvasom >AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >