Megadóztatja a logisztikai vállalatokat Barcelona
Barcelona városi tanácsa azt szeretné elérni, hogy 2023-ra az online vásárlások 40 százalékát ne otthonra, hanem átvételi pontra szállítsák ki. Ennek érdekében a katalán főváros éves adót vezet be a házhozszállítást kínáló logisztikai cégek számára, amely márciustól lép életbe.
A terv szerint az évi 1 millió eurónál nagyobb forgalmat bonyolító e-kereskedelmi logisztikai cégeket bevételük után 1,25%-os adó terheli. Az adó az e-kereskedelmi csomagok házhozszállítására vonatkozik, de nem vonatkozik a vállalkozásokhoz, átvételi pontokra, üzletekbe vagy raktárakba történő szállításra.
A Barcelonai Egyetem kutatása szerint az e-kereskedelmi kiszállítás évente 2,6 millió euró parkolási költséget idéz elő és az egy évben maximálisan beszedhető adó összegének ez az összeg lesz a felső határa.
A javaslat célja a fenntarthatóbb kiszállítás ösztönzése, valamint a fizikális üzletekével azonos versenyfeltételek megteremtése. A fizikai üzletek gyakran fizetnek adót a városoknak, míg az e-kereskedelmi vállalkozások gyakran a városközponton kívül helyezkednek el.
Spanyolországban a vásárlók többsége még mindig a házhozszállítást részesíti előnyben. Jordi Castellana városi tanácsos a Politico című lapnak elmondta, hogy az e-kereskedelem „nagyon intenzíven használja a közterületet”. A tanácsos szerint nemcsak a furgon sok, de a sikertelen házhozszállítások aránya is magas.
Az UNO Logistica arra figyelmeztet, hogy a cégek emelni fogják az árakat. Bár a házhozszállító furgonok egyre elterjedtebbek az olyan városközpontokban, mint Barcelona, az áruszállításnak csak mintegy 5%-át teszik ki. Az UNO Logistica spanyol logisztikai szakmai szervezet diszkriminatívnak nevezte a javaslatot, és arra figyelmeztetett, hogy ezek a vállalkozások emiatt kénytelenek lesznek emelni áraikat az ügyfelek felé.
Kapcsolódó cikkeink
Bevezeti az Easy Ship szolgáltatást az Amazon Európában
Az Amazon elindítja Easy Ship szállítási megoldását Európában, elsőként a…
Tovább olvasom >Új szintre lépett a régiós e-kereskedelem
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalmát több mint 24…
Tovább olvasom >Vizsgálja a GVH az eMAG vállalkozástámogatási vállalásainak teljesítését
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálja, hogy az eMAG vállalásának megfelelően…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >