Megadóztatja a logisztikai vállalatokat Barcelona
Barcelona városi tanácsa azt szeretné elérni, hogy 2023-ra az online vásárlások 40 százalékát ne otthonra, hanem átvételi pontra szállítsák ki. Ennek érdekében a katalán főváros éves adót vezet be a házhozszállítást kínáló logisztikai cégek számára, amely márciustól lép életbe.
A terv szerint az évi 1 millió eurónál nagyobb forgalmat bonyolító e-kereskedelmi logisztikai cégeket bevételük után 1,25%-os adó terheli. Az adó az e-kereskedelmi csomagok házhozszállítására vonatkozik, de nem vonatkozik a vállalkozásokhoz, átvételi pontokra, üzletekbe vagy raktárakba történő szállításra.
A Barcelonai Egyetem kutatása szerint az e-kereskedelmi kiszállítás évente 2,6 millió euró parkolási költséget idéz elő és az egy évben maximálisan beszedhető adó összegének ez az összeg lesz a felső határa.
A javaslat célja a fenntarthatóbb kiszállítás ösztönzése, valamint a fizikális üzletekével azonos versenyfeltételek megteremtése. A fizikai üzletek gyakran fizetnek adót a városoknak, míg az e-kereskedelmi vállalkozások gyakran a városközponton kívül helyezkednek el.
Spanyolországban a vásárlók többsége még mindig a házhozszállítást részesíti előnyben. Jordi Castellana városi tanácsos a Politico című lapnak elmondta, hogy az e-kereskedelem „nagyon intenzíven használja a közterületet”. A tanácsos szerint nemcsak a furgon sok, de a sikertelen házhozszállítások aránya is magas.
Az UNO Logistica arra figyelmeztet, hogy a cégek emelni fogják az árakat. Bár a házhozszállító furgonok egyre elterjedtebbek az olyan városközpontokban, mint Barcelona, az áruszállításnak csak mintegy 5%-át teszik ki. Az UNO Logistica spanyol logisztikai szakmai szervezet diszkriminatívnak nevezte a javaslatot, és arra figyelmeztetett, hogy ezek a vállalkozások emiatt kénytelenek lesznek emelni áraikat az ügyfelek felé.
Kapcsolódó cikkeink
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >