Még várat magára az AI-forradalom
A vállalatok 40%-a még csak most kezd ismerkedni a mesterséges intelligencia üzleti lehetőségeivel. Bár a vállalatok háromnegyede már alkalmaz valamilyen AI-alapú megoldást, a technológia teljes körű integrálása egyelőre várat magára – jelezte Stylers Group IT szolgáltató cégcsoport közleményében.
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
A szakértők szerint sok fejlesztés öncélú, konkrét célkitűzések és stratégia nélkül valósul meg, miközben az AI napi használatához szükséges kompetenciák is hiányoznak.
Az AI-projektek sikere azonban nem csak a technológiai oldalon dől el: a vállalatoknak világos célokat kell meghatározniuk, figyelembe véve a hosszú távú üzleti igényeket. Az adatok hitelessége is kulcsfontosságú: ha a bemeneti adatok hibásak vagy nem relevánsak, a gépi tanulási megoldások nem működhetnek megfelelően. Ezért az adatok tisztítása és validálása elengedhetetlen.
Az AI-alapú megoldások bevezetésénél a vállalatoknak kellő nyitottsággal és stratégiai gondolkodással érdemes közelíteniük a technológiához, valamint oktatási programokkal biztosítani, hogy a kollégák hatékonyan tudják használni az új rendszereket – vélik a Protechtor tudásmegosztó oldalt működtető Stylers Group szakértői. Az AI-projektek hosszú távú sikere attól függ, hogy a technológiát mennyire sikerül integrálni a meglévő folyamatokba. //
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >AI és SEO: Forradalmi változás küszöbén állnak a kkv-k
A legfrissebb, 2025-ös Previsible AI Traffic Report szerint öt hónap…
Tovább olvasom >2027-ig megduplázza AI-befektetéseit a McDonald’s
A McDonald’s 2027-ig jelentősen növelni tervezi a mesterséges intelligenciába (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >