Még várat magára az AI-forradalom
A vállalatok 40%-a még csak most kezd ismerkedni a mesterséges intelligencia üzleti lehetőségeivel. Bár a vállalatok háromnegyede már alkalmaz valamilyen AI-alapú megoldást, a technológia teljes körű integrálása egyelőre várat magára – jelezte Stylers Group IT szolgáltató cégcsoport közleményében.
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
A szakértők szerint sok fejlesztés öncélú, konkrét célkitűzések és stratégia nélkül valósul meg, miközben az AI napi használatához szükséges kompetenciák is hiányoznak.
Az AI-projektek sikere azonban nem csak a technológiai oldalon dől el: a vállalatoknak világos célokat kell meghatározniuk, figyelembe véve a hosszú távú üzleti igényeket. Az adatok hitelessége is kulcsfontosságú: ha a bemeneti adatok hibásak vagy nem relevánsak, a gépi tanulási megoldások nem működhetnek megfelelően. Ezért az adatok tisztítása és validálása elengedhetetlen.
Az AI-alapú megoldások bevezetésénél a vállalatoknak kellő nyitottsággal és stratégiai gondolkodással érdemes közelíteniük a technológiához, valamint oktatási programokkal biztosítani, hogy a kollégák hatékonyan tudják használni az új rendszereket – vélik a Protechtor tudásmegosztó oldalt működtető Stylers Group szakértői. Az AI-projektek hosszú távú sikere attól függ, hogy a technológiát mennyire sikerül integrálni a meglévő folyamatokba. //
Kapcsolódó cikkeink
A kiberbűnözés kora 2025 – Új gazdasági realitás
A kiberbűnözés éves globális kára 2028-ra elérheti a 14 ezer…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Bemutatjuk a média és marketingkommunikációs szakmai AI Guide-ot
A legjelentősebb hazai kommunikációs szakmai szervezetek példaértékű együttműködésében készült el…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: Júniusban nem változott a GKI konjunktúra indexe, de tovább csökkent a cégek inflációs várakozása
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Lanyhul a horvát ingatlanláz: új célpontokat keresnek a befektetők
Évek óta töretlenül népszerű volt a horvát tengerpart a cseh…
Tovább olvasom >