Még várat magára az AI-forradalom
A vállalatok 40%-a még csak most kezd ismerkedni a mesterséges intelligencia üzleti lehetőségeivel. Bár a vállalatok háromnegyede már alkalmaz valamilyen AI-alapú megoldást, a technológia teljes körű integrálása egyelőre várat magára – jelezte Stylers Group IT szolgáltató cégcsoport közleményében.
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
A szakértők szerint sok fejlesztés öncélú, konkrét célkitűzések és stratégia nélkül valósul meg, miközben az AI napi használatához szükséges kompetenciák is hiányoznak.
Az AI-projektek sikere azonban nem csak a technológiai oldalon dől el: a vállalatoknak világos célokat kell meghatározniuk, figyelembe véve a hosszú távú üzleti igényeket. Az adatok hitelessége is kulcsfontosságú: ha a bemeneti adatok hibásak vagy nem relevánsak, a gépi tanulási megoldások nem működhetnek megfelelően. Ezért az adatok tisztítása és validálása elengedhetetlen.
Az AI-alapú megoldások bevezetésénél a vállalatoknak kellő nyitottsággal és stratégiai gondolkodással érdemes közelíteniük a technológiához, valamint oktatási programokkal biztosítani, hogy a kollégák hatékonyan tudják használni az új rendszereket – vélik a Protechtor tudásmegosztó oldalt működtető Stylers Group szakértői. Az AI-projektek hosszú távú sikere attól függ, hogy a technológiát mennyire sikerül integrálni a meglévő folyamatokba. //
Kapcsolódó cikkeink
Digitális ugrás a HR-ben – mesterséges intelligenciával és e-learninggel újít a SPAR
Új karrieroldallal, toborzási rendszerrel és e-learning lehetőségekkel várja munkavállalóit a…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Megtartotta közgyűlését az Országos Kereskedelmi Szövetség
Az Országos Kereskedelmi Szövetség éves közgyűlésén megerősítette egyes régi, illetve…
Tovább olvasom >860 milliárdos árbevételt ért el 2024-ben a Coop
Mintegy 4 százalékos növekedésnek köszönhetően 860 milliárd forintos árbevételt ért…
Tovább olvasom >