Hamarosan még több lazacot tenyészt a Mitsubishi Norvégiában és Kanadában
A japán Mitsubishi kereskedőház bejelentette, hogy bővíti lazactenyésztési tevékenységét Norvégiában és Kanadában három újabb vállalat felvásárlásával a norvég Grieg Seafood ASA-tól.
Az üzletet a Mitsubishi lazactenyésztéssel foglalkozó leányvállalata, a Cermaq Group bonyolította, amely már jelen van Norvégiában, Kanadában és Chilében is.
A 10,2 milliárd norvég koronás (kb. 850 millió eurós) tranzakció célja, hogy a Mitsubishi 2027-ig a jelenlegi évi 200 ezer tonnáról 280 ezer tonnára növelje lazactermelését.
A japán vállalatok – köztük a Mitsubishi is – az ingadozó fosszilisenergia-piacok helyett stabilabb bevételi forrásokat keresve egyre nagyobb számban fordulnak az élelmiszeripar felé, különösen a növekvő számú globális népesség által fűtött fehérjeigény kielégítése érdekében.
A lazac Japánban az egyik legnépszerűbb sushi-alapanyag, ám túlnyomó része Norvégiából és Chiléből származik. Japán célja, hogy 2033-ra a hazai forrásból származó tengeri élelmiszerek arányát 54%-ról 94%-ra emelje.
A Mitsubishi riválisai is aktívak a szektorban: a Marubeni például tavaly kezdett Japánban tenyésztett lazacot árusítani a Fuji-hegy közelében működő norvég partnerfarmjáról. Eközben a norvég lazactenyésztők komoly kihívásokkal néznek szembe a szélsőséges időjárás és az El Niño hatásai miatt.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordhőség Japánban: veszélyben a rizstermés
Minden eddiginél magasabb hőmérsékletet mértek Japánban: a Tokió közelében fekvő…
Tovább olvasom >Romániában terjeszkedik a Bonafarm Csoport
A Bonafarm Csoport megállapodást írt alá a holland multinacionális tejipari…
Tovább olvasom >Felvásárolja a L’Oréal a Color Wow hajápolási márkát
Újabb stratégiai akvizícióval erősíti professzionális termékportfólióját a L’Oréal: a világ…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >