Hamarosan még több lazacot tenyészt a Mitsubishi Norvégiában és Kanadában
A japán Mitsubishi kereskedőház bejelentette, hogy bővíti lazactenyésztési tevékenységét Norvégiában és Kanadában három újabb vállalat felvásárlásával a norvég Grieg Seafood ASA-tól.
Az üzletet a Mitsubishi lazactenyésztéssel foglalkozó leányvállalata, a Cermaq Group bonyolította, amely már jelen van Norvégiában, Kanadában és Chilében is.
A 10,2 milliárd norvég koronás (kb. 850 millió eurós) tranzakció célja, hogy a Mitsubishi 2027-ig a jelenlegi évi 200 ezer tonnáról 280 ezer tonnára növelje lazactermelését.
A japán vállalatok – köztük a Mitsubishi is – az ingadozó fosszilisenergia-piacok helyett stabilabb bevételi forrásokat keresve egyre nagyobb számban fordulnak az élelmiszeripar felé, különösen a növekvő számú globális népesség által fűtött fehérjeigény kielégítése érdekében.
A lazac Japánban az egyik legnépszerűbb sushi-alapanyag, ám túlnyomó része Norvégiából és Chiléből származik. Japán célja, hogy 2033-ra a hazai forrásból származó tengeri élelmiszerek arányát 54%-ról 94%-ra emelje.
A Mitsubishi riválisai is aktívak a szektorban: a Marubeni például tavaly kezdett Japánban tenyésztett lazacot árusítani a Fuji-hegy közelében működő norvég partnerfarmjáról. Eközben a norvég lazactenyésztők komoly kihívásokkal néznek szembe a szélsőséges időjárás és az El Niño hatásai miatt.
Kapcsolódó cikkeink
Felvásárolja a L’Oréal a Color Wow hajápolási márkát
Újabb stratégiai akvizícióval erősíti professzionális termékportfólióját a L’Oréal: a világ…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >Újabb akvizícióra készül a Lidl és Kaufland tulajdonosa
A Schwarz Csoport gyártóvállalata, a Schwarz Produktion bejelentette, hogy felvásárolja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Marriott Residences márkanév alatt születik újjá a Körszálló
Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló.…
Tovább olvasom >