Még tart a szüret a METRO-ban!
Az ünnepi asztalról nem hiányozhatnak a kiváló borok és pezsgők. A METRO októberben megjelent borkatalógusában mutatta be új borválasztékát, amelyet a vendéglátóipar kínálati igényeit szem előtt tartva alakított ki. Novemberben pedig egy igazi nagy durranással, több mint száz pezsgőt és prémium italokat felvonultató katalógussal állt elő az áruházlánc. A kínálat frissítésének apropóján beszélgettünk Spáda Márió Alexander bor-pezsgő beszerzővel.
– A METRO-borkatalógus megjelenését mindig izgatott várakozás övezi – miért?
– A borkatalógus megjelenése egybeesik a szürettel. A katalógusban debütál az új kínálatunk, itt ismerhetik meg a vendéglátósok és a borbarátok azokat a borokat, amelyeket az elkövetkező hónapokban kínálni fogunk. A partnereink ilyenkor különösen jó áron tölthetik fel a borkészleteiket, hiszen akár félezer bor-pezsgő terméket is kedvezménnyel kínálunk. Ugyan a borvásár az októberrel véget ér, de a katalógus irányadó a későbbi vásárlásoknál.
– Milyen volt az idei szüret?
– Az időjárás nagyon eltérő volt az ország különböző borvidékein, de néhány közös jellemzőt mégis ki lehet emelni: a hűvös, csapadékos tavasz miatt később fejlődött a termés, és sok helyen a vártnál kevesebb szőlő termett. A nyári hőhullámok és a kora őszi szokatlan meleg miatt viszont magas lett a cukortartalma a szemeknek, és általánosságban a savak is visszafogottak lesznek az újborokban. Arra lehet számítani, hogy a borok ára emelkedni fog az alacsonyabb terméshozam és a magas szőlőfelvásárlási árak miatt, ezért érdemes lecsapni a jó ajánlatokra.
– Mondanál ilyen jó ajánlatot?
– A professzionális partnereknek egy speciális válogatással készültünk. Ezek olyan borok és pezsgők, melyek a vendéglátós partnerek és a kiskereskedők döntő többségénél egyaránt jelen vannak, és jól fogynak. Nagyon nagy bag in box-, illetve borzsák kínálattal rendelkezünk, ami a HoReCa-szektornak különösen kedvező ár-érték aránnyal bír, ráadásul üveghulladék sem képződik utána. Nálunk nem kell kompromisszumot kötni az ilyen kiszerelésű borok fajtáját vagy a pincészetet illetőleg sem, mert van miből válogatni. A pezsgőválasztékot illetőleg pedig szerintem verhetetlenek vagyunk: szerencsére a magyar pezsgőgyártás egyre rangosabb lesz, a csúcspezsgők rendre nyerik a nemzetközi elismeréseket is.
– Milyen tételeket ajánlasz – például az ünnepi asztalra?
– Ha a bombajó ár-érték arányt nézzük, akkor a Teleki, Haraszti, Koch, Szeleshát pincészetek tételei biztosan nem okoznak csalódást. Kamocsai Ákos vagy Mészáros Pál kezei közül is kiváló borok kerültek ki idén, az Ostoros pincészet Irsai Olivérje pedig számos díjat nyert megérdemelten. Csúcsborokból is bőven van választék, például a Takler, Konyári, Sauska, Gere Attila, Gróf Degenfeld pincészetektől. Pezsgőből a Sauska Brut, a Veuve Pelletier, a Fehérvári Reserve Brut, a Garamvári Brut Nature, a Kreinbacher Extra Dry és az Etyeki Kúria Savignon Blanc nyújtanak emlékezetes kulináris élményt. Novemberben és decemberben érdemes figyelni a prémium italkatalógusunk ajánlataira: száznál is több pezsgő, közte kiváló külföldi darabok és champagne-ok, valamint prémium röviditalok szerepelnek benne. Míg a profi vevőket „Többet olcsóbban!” árazással várjuk, a bor- és pezsgőszerető magánembereknek kartonos kedvezménnyel kedveskedünk: 6 palack, akár különböző bor vásárlásakor 15% kedvezményt adunk, míg pezsgők esetében 5%-ot engedünk a végösszegből kartononként. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kiberbiztonság = üzleti érdek
A digitalizáció mindennapjaink szerves részévé vált, ám a technológiai fejlődés…
Tovább olvasom >Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >