Még szélesebb körben figyeli az élelmiszerárakat az
Az Agárközgazdasági Intézet (AKI) Piaci Árinformációs Rendszerének (PÁIR) fontos részét képezi az élelmiszertermékek fogyasztói árainak gyűjtése, amelyben módszertani változások történtek. Az adatgyűjtést az AKI 10 üzletláncra is kiterjesztette (mégpedig: Tesco, Auchan, INTERSPAR, SPAR, Penny, Lidl, CBA, Coop (Szuper), Reál, CBA Príma), valamint néhány termék esetében (pl. tej, finomliszt, napraforgó-étolaj) megkülönböztetik a saját márkás és a gyártói márkás termékeket. Számos élelmiszertermék esetén 2021. január 1-től rendelkezésre állnak a kiskereskedelmi beszerzési árak is.
Az árfelmérés ideje minden héten hétfő-kedd, az adatbázis zárása pedig pénteken történik. A heti eredmények Power BI ábrán minden szombat reggelén kerülnek fel az AKI weboldalára. //
Kapcsolódó cikkeink
KMÉ-védjegy igazolja az Auchan tésztájának kiváló minőségét
Az Auchan és az Izsáki Házitészta Kft. több mint 20…
Tovább olvasom >Februárban kezdődik a hazai dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre több ezer tonna magyar termesztésű görögdinnyével…
Tovább olvasom >GVH-intézkedés: Több mint száz kistermelő és új munkahelyek a SPAR-nál
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fellépése nyomán több mint száz hazai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity Elemzői Felmérés: Kína – merre keresgéljenek a befektetők a változások közepette?
Kína egy sor gazdasági kihívással néz szembe − a lakáspiac…
Tovább olvasom >Az Év Leginspirálóbb Vezetője Díjat idén a Richter-vezér kapta
252 hazai vezérigazgató véleménye alapján harmadik alkalommal ítélte oda Az…
Tovább olvasom >Okos döntés lehet életminőségünk javításába fektetnünk
Az idei év első negyedében több mint 800 ezer magyar…
Tovább olvasom >