Még szélesebb körben figyeli az élelmiszerárakat az
Az Agárközgazdasági Intézet (AKI) Piaci Árinformációs Rendszerének (PÁIR) fontos részét képezi az élelmiszertermékek fogyasztói árainak gyűjtése, amelyben módszertani változások történtek. Az adatgyűjtést az AKI 10 üzletláncra is kiterjesztette (mégpedig: Tesco, Auchan, INTERSPAR, SPAR, Penny, Lidl, CBA, Coop (Szuper), Reál, CBA Príma), valamint néhány termék esetében (pl. tej, finomliszt, napraforgó-étolaj) megkülönböztetik a saját márkás és a gyártói márkás termékeket. Számos élelmiszertermék esetén 2021. január 1-től rendelkezésre állnak a kiskereskedelmi beszerzési árak is.
Az árfelmérés ideje minden héten hétfő-kedd, az adatbázis zárása pedig pénteken történik. A heti eredmények Power BI ábrán minden szombat reggelén kerülnek fel az AKI weboldalára. //
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >