Még mínuszban a kereskedelem
A változatlan áron számított kiskereskedelmi forgalom 2008. januárban 3 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi szinttől, a naptárhatástól megtisztított adatok alapján. A kiskereskedelmi eladások volumene a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az előző hónaphoz képest nem változott.A KSH gyorsjelentéséből kiderül, hogy az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2008. januárban 416 milliárd forint értékű árut forgalmaztak.
2008 januárjában folytatódott az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek eladásainak csökkenése, az értékesítés volumene 2,4 százalékkal maradt el az előző év azonos hónapjától. Az eladások jelentős részét (91,4 százalékát) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper-, szupermarketek, vegyesboltok) forgalma januárban 2,3 százalékkal csökkent, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzletek eladásai 3,5 százalékkal estek vissza. Januárban a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem forgalmának volumene 0,3 százalékkal kisebb volt az előző havinál.
Januárban a nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma 3,5 százalékkal esett vissza az előző év azonos hónapjához képest. Csak a könyv-, újság-, papíráru- és egyéb iparcikküzletek, valamint a csomagküldő hálózat eladásai emelkedtek, miközben a többi tevékenységcsoport forgalma csökkent.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma januárban lényegében az előző havi szinten maradt, a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fidelity Outlook 2025: Új utakon a részvények
Így 2025 felé közeledve kijelenthetjük, hogy a makro- és monetáris…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés
A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat…
Tovább olvasom >