Még mindig nyögi a covid utóhatásait a szállítmányozás a részvénypiacon
A szállítmányozási ágazat az internetes cégek mellett a koronavírus egyik nagy nyertese volt. Bár az első hullám során még hatalmas visszaesés zajlott le, a kiszállítások jelentősége idővel megnőtt, hiszen az emberek többé-kevésbé a négy fal közé lettek zárva, de a stimulusok miatt (vagy akár ettől függetlenül is) pénzük volt, amit el akartak költeni.
Mindenki házhoz rendelt mindent, ami főleg a Fedexhez és UPS-hez hasonló cégek szolgáltatásaira a kereslet hatalmasat ugrott és a hirtelen gazdasági visszaesés is pár negyedéven belül helyreállt, még ha ehhez szteroidokra is szükség volt. Mostanra azonban kifulladni látszik a trend, sőt: a durvább hullámok eltűnésével fordult a kocka. Fontos megjegyezni, hogy a szektoron belül nem mindenki járt ilyen jól. A légitársaságok ágazata bár része a szektornak, tevékenységéből fakadóan kivételt képez, hiszen a járvány során az utazási kedv és még inkább lehetőség nagyon durván visszaesett. Hasonló a helyzet az olyan ride-sharing szolgáltatókkal, mint a Lyft vagy az Uber.
A Portfolio cikke itt folytatódik…
Kapcsolódó cikkeink
Így enyhítenék a válság hatásait a vezérigazgatók a PwC felmérése szerint
A magyarországi cégvezetők többsége a világ- és a magyar gazdaság…
Tovább olvasom >Közelebb került az uniós döntéshozatalhoz a magyar logisztika
Szövetségre lépett a hat meghatározó hazai logisztikai szakmai szervezet alkotta…
Tovább olvasom >Magyarország, mint regionális középhatalom – mit mutatnak az elmúlt évtized számai?
2022 végén jelent meg a Kormány egyik tanácsadójának víziója Magyarország…
Tovább olvasom >További cikkeink
A világ 30 legjobb munkaadója között a ROSSMANN
Közzétette a világ legjobb munkaadóinak új listáját a Forbes amerikai…
Tovább olvasom >3,9%-kal csökkent a kiskereskedelmi forgalom
A várakozásokat alulmúlva a nyers adat szerint 4,8%-kal, naptárhatástól megtisztítva pedig…
Tovább olvasom >K&H: Mi aggasztja a világ polgárait?
Bevonult a hétköznapok szókincsébe a „fenntarthatóság” kifejezés. Egy 34 országra…
Tovább olvasom >