Még kedveltebb lett a citromos jegestea
A GfK Hungária ConsumerScan adatainak tanúsága szerint 2009 első negyedévében mind értékesített mennyiség, mind érték tekintetében tovább folytatódott a jegesteapiac növekedése. Továbbra is a citrom- és a barackízesítésű teák uralják a piacot, bár egyre népszerűbbek a zöld teák is. A kategóriából értékesített mennyiség közel 50 százalékkal nőtt a hipermarketekben.Évek óta folyamatos bővülés figyelhető meg a jegesteapiacon értékesített mennyiségben és értékben egyaránt. A növekedés az idei év első negyedévében is tovább folytatódott, bár a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva lassabb ütemben. A kategória növekedése mögött az egy vásárló háztartásra jutó mennyiség (vásárlási intenzitás) növekedése áll, amely a gyakoribb vásárlás és a nagyobb kosárméret következménye. 2009 első negyedévében átlagosan minden hetedik háztartás vásárolt jegesteát.
Az ízesítéseket tekintve évek óta két íz dominál, a citrom és a barack, amelyek az idei év első negyedévében a piac 89 százalékát uralták. A vizsgált időszakban a barackízesítésű jegesteák értékesített mennyisége közel 7 százalékkal csökkent, míg a citromízesítésű italokból 35 százalékkal nagyobb mennyiség fogyott, mint egy évvel korábban. Ezáltal a citromosak megerősítették piacvezető szerepüket. Ezenkívül fontos megemlíteni a zöld tea ízű jegesteákat is, amelyek 1 százalékról közel 5 százalékra növelték piacrészüket.
A kereskedelmi márkák 2008 első negyedévében veszítettek ugyan piacrészükből, azonban az idei év első negyedévében 12 százalékponttal növekedtek. Így évek óta a vizsgált időszakban mért legmagasabb piacrészüket érték el.
Értékesített mennyiség tekintetében a két legfontosabb csatorna a hipermarket és a diszkont. A diszkontok 2003 óta folyamatosan növekedtek egészen 2008-ig. Ez igaz a január–márciusi időszakokra is. Azonban ez a trend 2009-ben megfordult és a diszkontok piacrésze csökkent, míg a hipermarketeké növekedett. A kategóriából értékesített mennyiség közel 50 százalékkal nőtt a hipermarketekben.
A vizsgált időszakban a jegesteát vásárló háztartások egészével összehasonlítva, a zöld tea ízű jegesteát vásárló háztartások körében az egy-, illetve kétfős, nagyvárosban élő, 40–59 év közötti háziasszony által vezetett háztartások aránya magasabb.
Háztartások megoszlása a jegestea-fogyasztásban a háziasszony életkora szerint (2008 és 2009 első negyedévének összevetésében, százalékban)
Jegestea totál Zöld tea
29 év, vagy kevesebb 12 12
30–39 év 35 26
40–49 év 24 39
50–59 év 16 19
60 év, vagy több 13 4
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Háztartások megoszlása a jegestea-fogyasztásban a háztartások mérete szerint (2008 és 2009 első negyedévének összevetésében, százalékban)
Jegestea totál Zöld tea
1 fős háztartás 10 14
2 fős háztartás 21 28
3/4 fős háztartás 54 46
5+ fős háztartás 15 12
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >