Még évtizedekig a vásárlók gazdasági aggodalmai határozzák meg az élelmiszeripart
A Dunnhumby adatelemző vállalat egy június végén közzétett kutatása szerint a fogyasztóknak a gazdaság és a személyes pénzügyi helyezetük miatti folyamatos aggodalma marad valószínűleg a következő 30 évben is az élelmiszervásárlási magatartás legfőbb mozgatórugója.
A 2017 és 2022 között gyűjtött adatokból kiderült, hogy élelmiszervásárlás során a többség számára az ár a kulcsfontosságú szempont, függetlenül attól, hogy mennyi pénzt keresnek. Az egyéb tényezők, mint például az egészség és a fenntarthatóság, csak azon vásárlók esetében versenyeznek az árral, akiknek a jövedelme meghaladja a 150 000 dollárt – állapította meg a Dunnhumby a „Grocery 2053: A Data-Driven Gaze into The Future” című tanulmányában.
Az élelmiszerláncok közül a Lidl, a Food 4 Less, az Aldi, a Costco, a Kroger tulajdonában lévő Fry’s, az Amazon, a BJ’s Wholesale Club, a H-E-B, a Shoprite és a WinCo vannak a legjobb helyzetben ahhoz, hogy profitáljanak a „fiskális konzervativizmus” trendből – állítja a Dunnhumby.
Az eredmények azt mutatják, hogy az élelmiszerüzleteknek továbbra is érdemes kitartaniuk a rekordmagas infláció közepette immár több mint egy éve követett és alkalmazott értékközpontú stratégiáik mellett.
Kapcsolódó cikkeink
Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyarország gazdasági sérülékenysége: okok, következmények és lehetséges kiutak
Az elmúlt évek gazdasági folyamatai ismét ráirányították a figyelmet a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >