Még évtizedekig a vásárlók gazdasági aggodalmai határozzák meg az élelmiszeripart
A Dunnhumby adatelemző vállalat egy június végén közzétett kutatása szerint a fogyasztóknak a gazdaság és a személyes pénzügyi helyezetük miatti folyamatos aggodalma marad valószínűleg a következő 30 évben is az élelmiszervásárlási magatartás legfőbb mozgatórugója.
A 2017 és 2022 között gyűjtött adatokból kiderült, hogy élelmiszervásárlás során a többség számára az ár a kulcsfontosságú szempont, függetlenül attól, hogy mennyi pénzt keresnek. Az egyéb tényezők, mint például az egészség és a fenntarthatóság, csak azon vásárlók esetében versenyeznek az árral, akiknek a jövedelme meghaladja a 150 000 dollárt – állapította meg a Dunnhumby a „Grocery 2053: A Data-Driven Gaze into The Future” című tanulmányában.
Az élelmiszerláncok közül a Lidl, a Food 4 Less, az Aldi, a Costco, a Kroger tulajdonában lévő Fry’s, az Amazon, a BJ’s Wholesale Club, a H-E-B, a Shoprite és a WinCo vannak a legjobb helyzetben ahhoz, hogy profitáljanak a „fiskális konzervativizmus” trendből – állítja a Dunnhumby.
Az eredmények azt mutatják, hogy az élelmiszerüzleteknek továbbra is érdemes kitartaniuk a rekordmagas infláció közepette immár több mint egy éve követett és alkalmazott értékközpontú stratégiáik mellett.
Kapcsolódó cikkeink
Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Törökországban némileg lassult az élelmiszerinfláció áprilisban
Törökországban 2021 decembere óta legalacsonyabbra, 37,86 százalékra lassult az éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >