Még évtizedekig a vásárlók gazdasági aggodalmai határozzák meg az élelmiszeripart
A Dunnhumby adatelemző vállalat egy június végén közzétett kutatása szerint a fogyasztóknak a gazdaság és a személyes pénzügyi helyezetük miatti folyamatos aggodalma marad valószínűleg a következő 30 évben is az élelmiszervásárlási magatartás legfőbb mozgatórugója.
A 2017 és 2022 között gyűjtött adatokból kiderült, hogy élelmiszervásárlás során a többség számára az ár a kulcsfontosságú szempont, függetlenül attól, hogy mennyi pénzt keresnek. Az egyéb tényezők, mint például az egészség és a fenntarthatóság, csak azon vásárlók esetében versenyeznek az árral, akiknek a jövedelme meghaladja a 150 000 dollárt – állapította meg a Dunnhumby a „Grocery 2053: A Data-Driven Gaze into The Future” című tanulmányában.
Az élelmiszerláncok közül a Lidl, a Food 4 Less, az Aldi, a Costco, a Kroger tulajdonában lévő Fry’s, az Amazon, a BJ’s Wholesale Club, a H-E-B, a Shoprite és a WinCo vannak a legjobb helyzetben ahhoz, hogy profitáljanak a „fiskális konzervativizmus” trendből – állítja a Dunnhumby.
Az eredmények azt mutatják, hogy az élelmiszerüzleteknek továbbra is érdemes kitartaniuk a rekordmagas infláció közepette immár több mint egy éve követett és alkalmazott értékközpontú stratégiáik mellett.
Kapcsolódó cikkeink
Rewe – a németországi kényelmi szegmens vezető innovátora
Vezető innovátori szerepének további stabilizálására törekszik a Rewe Csoport a…
Tovább olvasom >62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >Júliusban rekordszintre emelkedett az infláció Szlovákiában
Szlovákiában 4,4 százalékos volt júliusban az éves infláció, ami az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >K&H: egyre gyakoribbak a szélsőséges időjárási viszonyok
Az időjárás ma már nem egy távoli, elméleti kockázat, hanem…
Tovább olvasom >8,5 millió pékáru fogyott egy év alatt: helyi pékségek, kézműves ízek, tudatos választások a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 12 hónapban a vásárlók több mint 8,5 millió…
Tovább olvasom >