Még egyszer a felszolgálási díjról
Az MVI aktualizálta tájékoztató anyagát a jelenlegi szabályozásnak megfelelően a borravalóról és felszolgálási díjról, azok kezeléséről és adóügyi vonatkozásairól.
A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.
Az összefoglaló tartalmazza a borravaló és a felszolgálási díj értelmezését, a borravalóra vonatkozó általános szabályokat, ismerteti a borravaló megjelenési formáit és kezelését, valamint a felszolgálási díjra vonatkozó szabályozás lényegét – az utóbbira vonatkozó, január 1-től érvényes változásokat érintő részből közöljük a lényeget.
A vendéglátóüzlet által alkalmazott felszolgálási díj mértéke legfeljebb a vendég által elfogyasztott termékek áfát tartalmazó árának 15%-a.
Azon szolgáltatásnyújtások esetén, ahol az értékesítés másik, az általános forgalmi adóról szóló törvény szerinti adóalany vagy nem adóalany jogi személy részére történik, és a vendéglátóüzletnek számlakiállítási kötelezettsége van, a felszolgálási díj mértéke legfeljebb a vendég által elfogyasztott termékek áfát tartalmazó árának 20%-a. A felszolgálási díj az áfát is tartalmazza.
A felszolgálási díjat – a 4/2009-es NFGM-SZMM együttes rendeletnek megfelelően – kétféleképpen lehet szerepeltetni az étlapon. Az egyik esetben a fogyasztói árak már tartalmazzák a felszolgálási díjat, a másiknál a végösszeghez meghatározott mértékű felszolgálási díjat számítanak fel. Az alkalmazott formától függetlenül a fogyasztó részére adott számlán, nyugtán a felszolgálási díjat elkülönítetten kell feltüntetni.
A felszolgálási díjat havonta kell a közreműködőknek kifizetni. A felszolgálási díjból nemcsak a felszolgálók, hanem pl. a szakácsok, konyhai kisegítők, a műszaki, rendezvényszervező, adminisztrációs, illetve technikai munkát végző alkalmazottak, a zeneszolgáltatást vagy egyéb szórakoztató szolgáltatást biztosító munkavállalók is részesülhetnek. A kifizetésnek meg kell egyeznie a felszolgálási díj befolyt összegének – a jogszabályban meghatározott – adókkal és járulékokkal csökkentett hányadával. //
Kapcsolódó cikkeink
Megmentette a Deliciously Ella az Allplants márkát
A Deliciously Ella tulajdonosai, Ella és Matthew Mills megvásárolták a…
Tovább olvasom >NAV-ellenőrzések 2025: ki kerül a fókuszba?
A bizalmi vagyonkezelők, az élelmiszeripari vállalkozások transzferárazása és a globális…
Tovább olvasom >Tormaricum zöldségkrémek
Bemutatkozik a Tormaricum új termékcsaládja, melynek első három tagja a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fokozódik az utazási kedv, de még nem az igazi
Bár fokozódik a középkorú magyarok utazási kedve, a tavalyelőtti mélypontot megelőző…
Tovább olvasom >Átláthatóbb árak az Airbnb-n: globálisan bevezetik a teljes költséget mutató rendszert
Mostantól világszerte minden felhasználó számára alapértelmezetté válik az Airbnb-n a…
Tovább olvasom >