Meetingek és konferenciák
A hivatásturizmus ma Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő turisztikai ágazata, és sokak szerint komoly esélye van arra hazánknak, hogy kedvelt célponttá váljék a szegmensben.A konferenciák száma ugyan nem növekszik rohamosan (sőt mintha enyhe csökkenés lenne megfigyelhető), ám a rendezvényhelyszínek megváltoztak az elmúlt időszakban. Az egész világra jellemző trend a konferenciaszállodák térnyerése a hagyományos kongresszusi helyszínek rovására. A „divatra” természetesen minél több hotelüzemeltető igyekszik lecsapni, hiszen a konferenciaturizmushoz alapjában mindössze annyi kell, hogy kiírják a szálloda nevébe: „konferencia”. Bár a legtöbb szakmabeli üdvözölne egy szigorúbb a szabályozást, egyelőre semmiféle (például a wellnesséhez hasonló) előíráshoz nem kötik a profilt.
Önálló kezdeményezések persze vannak. Mondjuk a Magyar Kongresszusi Iroda csak olyan szállodákat vesz fel az adatbázisába, amelyek legalább háromcsillagosak, és van egy minimum ötven férőhelyes, színházi ültetésű termük.
Összetett szolgáltatások
Természetesen a profik ennél jóval többet kínálnak: különböző méretű vagy épp tetszés szerint felosztható helyiségeket, kisebb workshopoktól a nagy kongresszusokig, megfelelő technikai felszereléssel, a tökéletes fény- és hangtechnikától az olyan hétköznapinak tűnő dolgokig, mint a jegyzettömbök és a mozgatható vetítővásznak. A legtöbb érintett szerint a jövő ezen a téren is a komplex szolgáltatásoké. A mai konferenciahotelek megszervezik az utaztatást vagy igény esetén akár az esti programot is.
– A legkülönbözőbb típusú rendezvényeknek adunk otthont, a legkisebbektől a legnagyobbakig – számol be tapasztalatairól Horváth Gabriella, a tapolcai Hunguest Hotel Pelion értékesítési igazgatója. – Egyre több a kis csapatépítő tréning, amikor mondjuk egy tizenkét fős kft. érkezik, de vannak több száz fős kongresszusaink is.
Városízelítő
A konferenciaturizmusnak többszörös haszna is van. Először is vendégeket csal az elő- vagy utószezonban, ami leginkább az olyan helyeken – például a Balaton partján – fontos, ahol a „holtszezonban” nem igazán telnek zsúfolásig a szállodák. Legalább ilyen fontos, hogy a csoportban odalátogató tíz-húsz vagy épp több száz ember magától talán soha nem jutott volna el a szállodába, akár a városba sem. Ám a néhány napos „ízelítő” után sokan szívesen térnek vissza, ha jól sikerült az eltöltött időszak. Ráadásul a konferenciák látogatói többnyire fizetőképes, értékekre fogékony közönséget jelentenek. Nem véletlen, hogy gyakran a települések vezetői is fontos kitörési pontnak érzik a konferenciaturizmus fejlesztését – több, hanyatlásnak indult angol ipari város fektetett sikerrel nagy hangsúlyt erre az ágazatra.
Z. D.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >