Medián: nem szeretjük a vasárnapi boltzárat
Megjelent a Medián legújabb felmérése a vasárnapi zárva tartásról – írja az index. Eszerint egyre nagyobb az ellenzők tábora, különösen a Fidesz híveinek véleménye változott nagyot, mióta be is vezették.
Idén kora tavasszal egy magánember kezdeményezésére három közvélemény-kutató intézet is feltette ugyanazt a kérdést országos reprezentatív felmérésben:
Azt, hogy a boltok továbbra is nyitva tarthassanak vasárnaponként, Ön támogatja vagy nem támogatja?
A támogatók aránya március elején az Ipsosnál 64 százalék, március végén a Mediánnál 62 százalék, április közepén a Tárkinál 59 százalék volt, írja a Medián a közleményében.
A különbségek elhanyagolhatók, de mivel egy irányba mutatnak, vagyis a nyitva tartást támogatók aránya csökken, akár az is feltételezhető lenne, hogy az emberek egy része fokozatosan hozzászokik a vasárnapi zárva tartáshoz, és lassan elfogadja azt. De pont az ellenkezője látszik.
A Medián legutóbbi adatai cáfolják ezt a feltételezést, a május végi, 1200 fős országos felmérésben a megkérdezettek 72 százaléka állt ki a vasárnapi nyitva tartás mellett, és ez egyúttal azt is jelenti, hogy minden társadalmi csoportban, beleértve a pártállás szerinti csoportokat is, egyértelmű többségben vannak azok, aki ellenzik a korlátozást.
A legnagyobb mértékben épp a kormánypárti szavazók véleménye változott: míg márciusban a fideszesek körében kisebbségben voltak a vasárnapi nyitva tartás hívei (45 százalék), májusra már közel kétharmadosra nőtt az arányuk. (index, Szalai)
Kapcsolódó cikkeink
Felmérés: javult a munkavállalók véleménye munkahelyük stabilitásáról
Javult a magyar munkavállalók véleménye aktuális munkahelyük fennmaradásával kapcsolatban tavaly…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államokban kevesebb embert aggaszt a klímaváslág
A világjárvány előtti időszakhoz képest most kevesebben aggódnak a klímaválság…
Tovább olvasom >Minden harmadik észt az olcsóbbik terméket választja
A Kantar Emor és az Észt Élelmiszeripari Szövetség új tanulmánya…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >