Medián: nem szeretjük a vasárnapi boltzárat
Megjelent a Medián legújabb felmérése a vasárnapi zárva tartásról – írja az index. Eszerint egyre nagyobb az ellenzők tábora, különösen a Fidesz híveinek véleménye változott nagyot, mióta be is vezették.
Idén kora tavasszal egy magánember kezdeményezésére három közvélemény-kutató intézet is feltette ugyanazt a kérdést országos reprezentatív felmérésben:
Azt, hogy a boltok továbbra is nyitva tarthassanak vasárnaponként, Ön támogatja vagy nem támogatja?
A támogatók aránya március elején az Ipsosnál 64 százalék, március végén a Mediánnál 62 százalék, április közepén a Tárkinál 59 százalék volt, írja a Medián a közleményében.
A különbségek elhanyagolhatók, de mivel egy irányba mutatnak, vagyis a nyitva tartást támogatók aránya csökken, akár az is feltételezhető lenne, hogy az emberek egy része fokozatosan hozzászokik a vasárnapi zárva tartáshoz, és lassan elfogadja azt. De pont az ellenkezője látszik.
A Medián legutóbbi adatai cáfolják ezt a feltételezést, a május végi, 1200 fős országos felmérésben a megkérdezettek 72 százaléka állt ki a vasárnapi nyitva tartás mellett, és ez egyúttal azt is jelenti, hogy minden társadalmi csoportban, beleértve a pártállás szerinti csoportokat is, egyértelmű többségben vannak azok, aki ellenzik a korlátozást.
A legnagyobb mértékben épp a kormánypárti szavazók véleménye változott: míg márciusban a fideszesek körében kisebbségben voltak a vasárnapi nyitva tartás hívei (45 százalék), májusra már közel kétharmadosra nőtt az arányuk. (index, Szalai)
Kapcsolódó cikkeink
Megvan az itthoni vendéglátóipari költés lélektani határa
Többek között ez is kiderül abból a reprezentatív kutatásból, amely…
Tovább olvasom >Felmérés: javult a munkavállalók véleménye munkahelyük stabilitásáról
Javult a magyar munkavállalók véleménye aktuális munkahelyük fennmaradásával kapcsolatban tavaly…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államokban kevesebb embert aggaszt a klímaváslág
A világjárvány előtti időszakhoz képest most kevesebben aggódnak a klímaválság…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >7 millió dollárt invesztál a Nestlé a gabonapehely-gyártásba Zimbabwéban
7 millió dolláros beruházással bővítette a Nestlé reggelizőpehely-gyárát a zimbabwei…
Tovább olvasom >