Médiacsoportot alakít a Femina
A Femina.hu már évek óta ismert női portál a magyar online piacon, és most megjelent a Femina Media is. A változások hátteréről és a további tervekről Szabó Mariannt, a Femina.hu online hirdetési vezetőjét kérdeztük.
T. M.: – Átalakulásról van szó, vagy valami teljesen új dologról?
– Az utóbbi! A Femina.hu-t magyar tulajdonosunk, Gyulai György 2007-ben alapította több kisebb életmód site összeolvasztásából. A számos egyedi szolgáltatásnak, a tartalmi változásoknak, a marketing-együttműködéseknek, majd a 2010-es teljes design- és szerkezeti váltásnak köszönhetően erősödött meg a márka annyira, hogy mára már a havi közel 1,4 milliós eléréssel stabil, előkelő helyet foglal el a magyar női online piacon, amire mindannyian büszkék vagyunk. Mindenképpen kiemelném, hogy multi háttér nélkül, kemény munkával hoztuk létre a portált, és tettük sikertermékké, ami, úgy gondolom, a jelenlegi piaci viszonylatokban igen nagy dolog.
T. M.: – De úgy tűnik, itt nem akartak megállni…
– Igen, ez így van. Az utóbbi években egyre többször merült fel a kérdés házon belül és ügyfeleink részéről is, hogy ha önerőből létrehoztunk egy olyan weboldalt, ami a női online élmezőnybe verekedte fel magát, akkor miért ne emeljük a tétet, és vigyünk sikerre további versenyképes termékeket. Az előbb említett dolgok és innovatív törekvéseink hívták életre végül a 2011 decemberében indított Retikült, majd 2012 áprilisában a női hírgyűjtő portálként működő Női frisst egyaránt.
T. M.: – És hogyan jutottak el a médiacsoport gondolatáig?
– Miután több site értékesítését ugyanaz a sales csapat végzi, ezért evidens volt, hogy a saját oldalainkat egyetlen kiadó alatt csoportosítsuk: ez lett a Femina Media. Természetesen a Femina.hu mint fő márkánk továbbra is a portfólió tagja marad, ahogyan a többi termék is.
T. M.: – Nem gondolták, hogy a név esetleg megtévesztő lehet az ügyfelek/partnerek számára?
– Nem igazán. Feminaként indultunk, és hisszük, ez a név kellő garanciát jelent a mai magyar online piacon. Mindemellett kimondhatjuk, hogy ez egy erős márka, sokan ismerik már, és azt is tudják, milyen professzionális csapat áll mögötte. Bízunk a nálunk dolgozó kollégák szakértelmében, akik számos esetben bizonyították már a szakmai rátermettségüket.
Partnereink szeretnek velük dolgozni, és hiszem, hogyha akármelyik más, a Femina Media gondozásában kiadott terméket választják, akkor is tudják: ugyanazzal a minőséggel találkoznak, amit tőlünk már megszoktak az elmúlt évek alatt.
T. M.: – Alapjaiban tehát a csapat nem változott?
– Nem, de természetesen szükség volt a munkafolyamatok újragondolására, és ezáltal a munkakörök is kibővültek. Ugyanakkor elmondhatom, hogy ügyfeleinknek csupán előnye származhat a váltásból, hiszen nagyobb elérést, kedvezőbb csomagokat és még sok egyéb mást is tudunk biztosítani számukra.
T. M.: – Változtattak esetleg a sales stratégián?
– Igen, igyekszünk ügyfeleink igényeit maximálisan kielégíteni, ezért tevékenységünket kiegészítettük, és mint „mini ügynökség” is működünk most már.
T. M.: – Mit jelent ez a gyakorlatban?
– Úgy tapasztaltuk, hogy a hirdetők kifejezetten kedvelik a testre szabott megoldásokat és az egyedi projekteket, és ha ilyen igény felmerül, mi vállaljuk nemcsak a tervezést, ötletelést, de a teljes körű megvalósítást is. Egy ilyen sikeres és hatékony – már mini ügynökségként megvalósult – együttműködésre volt jó példa 2012 tavaszán a Rama által támogatott videós kampányunk, amely Gyerekszáj néven futott.
T. M.: – Nem félnek attól, hogy mivel ugyanaz a csapat dolgozik teljes erőbedobással a Femina Media megalakulásán, mint amelyik a Femina.hu-n, ezért esetleg a fő termék háttérbe szorul?
– Egyáltalán nem. Hogy csak a nyarat említsem – ekkor már nagyban folytak a Femina Media előkészületei –, augusztusban kint voltunk a Sziget fesztiválon egy rendkívül kreatív intstallációval, új reklámfilmet forgattunk a Femina.hu termékünkre, mindamellett pedig a londoni olimpiával egyidőben elindítottuk első online közösségi feltöltős megmozdulásunkat, a Receptolimpiát.
T. M.: – Mit kell tudni a Receptolimpiáról?
– Lényegében egy receptverseny volt, amely különféle kategóriák szerinti ételreceptek feltöltésén alapult. Ám a regisztrált felhasználók nemcsak hogy feltölthették a receptjeiket az erre létrehozott aloldalra, de véleményezhették másokét, és szavazhattak rájuk. Egy hónap alatt több mint 1000 recept érkezett hozzánk, ami nagyon jó eredménynek számít.
Ez a promóciónk számunkra ismét bizonyította, hogy olvasóinkat kifejezetten érdeklik a főzéssel kapcsolatos fortélyok, könnyen elkészíthető ételek, egyedi receptek, még akkor is, amikor tombol a nyár. Évszaktól függetlenül elmondható, hogy heti szinten a Femina receptrovatát is több mint 70 000 nő olvassa.
T. M.: – Milyen többletmunkát igényelt a Femina Media indítása?
– Természetesen, mint minden nagy projekt, több hónapos előkészítést igényelt, de nagyon büszke vagyok arra, hogy minden elemével külső cég bevonása nélkül készültünk el, az ügyfél-elégedettségi kutatás elkészítésétől kezdve az arculat és site megtervezésén át a programozásáig. Úgy gondolom, ez is az egyik kulcseleme a Femina trendteremtő szerepének, és talán ettől a kreatív csapatmunkától tudunk ennyire innovatívak is lenni.
T. M.: – Hogyan jellemezné a Femina Media weboldalát?
– Úgy vélem, az új b2b oldal felhasználóbarát és egyben informatív, de mégis trendi. Fontos volt számunkra, hogy tükrözzön minket, professzionális legyen, de azért igyekeztünk úgy kialakítani, hogy minél több segítséget nyújtson az ügyfeleknek és a tervezőknek, akár dolgoztak már velünk, akár először keresnek meg minket. Egyszerű az oldal, de a maga nemében mégis egyedülálló.
T. M.: – Nem érzi kockázatosnak, hogy egy csökkenő reklámpiacon saját portfóliót építenek?
– Egyáltalán nem. Az online megjelenések iránt még mindig erős a hirdetői érdeklődés. A Femina.hu széles réteget szólít meg és az eddigi évek tapasztalata alapján a tematikus tartalmaink – húsvét, Valentin-nap, karácsony – iránt mindig nagy volt a kereslet, és az idei bevételi számokat látva úgy gondolom, jól döntöttünk.
T. M.: – Milyen további termékek várhatók?
– Sok ötlet felvetődött már, de hogy pontosan mit valósítunk meg, azt sajnos nem árulhatom el. Ami azonban egyértelmű, hogy folyamatosan bővíteni fogjuk a palettát, fejlődni és fejleszteni szeretnénk, ahogyan eddig is tettük.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >