McKinsey: az élelmiszerkereskedelemben továbbra is fontos szerephez jut a vásárlóknak kínált ár-érték arány
A McKinsey tanácsadó cég által nemrégiben megkérdezett fogyasztók több mint 70%-a mondta azt, hogy a kedvezmények fontosabbak számukra most, mint egy évvel ezelőtt.
A McKinsey & Co. tanácsadó cég közzétett jelentése szerint az év hátralévő részében és 2024-ben sem enyhül az élelmiszerkereskedőkre nehezedő nyomás. Továbbra is fontos, hogy kiváló ár-érték arányt kínáljanak a vásárlóknak, akik továbbra is nagy hangsúlyt fektetnek a takarékosságra.
A McKinsey júliusban, 21011 fogyasztó körében végzett felmérésében résztvevő válaszadók több mint 70%-a mondta, hogy a kedvezmények fontosabbak számukra most, mint egy évvel ezelőtt. A megkérdezette hasonló arányban jelezték, hogy jobban érdekli őket az élelmiszeráru végső ára, mint az esetlegesen kapott kedvezmény nagysága.
A „The state of grocery in North America 2023” című jelentés rávilágít, hogy a spórolásra való törekvés közepette a vásárlók nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a saját márkáknak, és azt sugallja, hogy ez a trend a gazdasági körülmények stabilizálódását követően is velünk maradhat, azaz folytatódhat a kereskedelmi márkás termékek vásárlása iránti érdeklődés. A válaszadók 83%-a véli úgy, hogy a kereskedelmi márkás termékek legalább olyan jók, mint a gyártói márkásak – tízből csaknem kilencen ennél is „messzebb mennek” és úgy látják, hogy a kereskedelmi márkás termékek hasonló vagy akár jobb ár-érték arányt kínálnak.
– Még ha az elkövetkező hónapokban nagy hangsúlyt is fektetnek a vásárlók az élelmiszer-vásárlás során az ár-érték arányra, nagy részük mégis hajlandó többet fizetni az olyan árukért, amelyeket fenntarthatónak tartanak – állapította meg a McKinsey.
A válaszadók 28%-a mondta azt, hogy hajlandó lenne többet fizetni a környezetbarát termékekért. Az így vélekedők aránya a Z-generáció és az ezredfordulón születettek körében jóval magasabb (mindkét csoportban közel 50%).
A McKinsey kutatásai azt mutatják, hogy a személyre szabott élmények a vásárlók számára jelentős szerepet játszanak a jövőben: a vállalat egy 2022-ben végzett felmérése szerint a fogyasztók 80%-a hajlamosabb egy termék megvásárlására, ha ahhoz személyre szabott élmény kapcsolódik.
A jelentés szerint a jövőben komoly szerephez jut a generatív AI is a kiskereskedők és vásárlók közötti kapcsolatteremtés terén.
Kapcsolódó cikkeink
Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >Takarítóeszköz vásárlásánál az ár-érték arány fontosabb, mint a márka és a megbízhatóság egy felmérés szerint
Az ár-érték arány a legfontosabb szempont a magyarok körében amikor…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >