McKinsey: a fogyasztók figyelme az élelmiszerbiztonság és higiénia fölötti aggodalmakról újra a fenntartható csomagolásra helyeződött át
A McKinsey 11 ország fogyasztói körében végzett felmérése szerint a fogyasztók a pandémia után újfent a fenntarthatóságra összpontosítanak.
Nem meglepő, hogy a pandémia idején a fogyasztók az egyszer használatos műanyagokat részesítették előnyben: 2020-ban az Egyesült Államokban a válaszadók 71%-a mondta azt, hogy jobban aggódik a higiénia és az élelmiszerbiztonság miatt, mint a COVID-19 kezdete előtt. Idén ez az arány 37%-ra esett vissza – állítja a McKinsey legújabb jelentésében.
Ez persze nem azt jelenti, hogy a higiénia és a biztonság már ne bírna elsődleges fontossággal – az amerikai fogyasztók 75%-a érzi úgy, hogy e szempont kiemelt jelentőségű a termékcsomagolások kapcsán. Az eltarthatóság (69%), a könnyű használhatóság (57%) és a tartósság (55%) szintén rendkívül vagy nagyon fontos a legtöbb amerikai számára, és e szempontok más országokban is a legfontosabbak közé tartoznak a felmérés szerint.
A csomagolás környezeti hatása
Az amerikai válaszadók közel 40%-a nyilatkozott úgy, hogy az élelmiszercsomagolás környezeti hatása fontos számára, ami arányaiban viszont alacsonyabb, mint a globális átlag (51%). A környezeti hatásokkal kapcsolatos konkrét aggodalmak országonként bár eltérőek, a legtöbben mindenhol az óceánok és a víz szennyezése miatt aggódnak. A skála másik végén – a legkevésbé félelmre okot adva – a természeti erőforrások kimerülése és az erdőirtások fölötti aggályok állnak.
Többet is fizetnének
A megkérdezettek többsége úgy nyilatkozott, hogy hajlandó lenne többet fizetni a fenntartható csomagolásért, ráadásul ennek a valószínűsége a fejlődő országokban élő és a magasabb jövedelmű fogyasztók körében nagyobb. A legkedvezőbb fenntartható megoldásnak a komposztálható csomagolás tűnik a megkérdezett országokban – az összes fogyasztó 69%-a és az amerikai fogyasztók 72%-a ezt jelölte meg első helyen. A fenntartható csomagolási lehetőségek között a növényi alapú csomagolások és a komposztálható műanyag fóliák is a toplisták élén szerepelnek, míg a fém, az alumínium és a kombinált csomagolások a lista végén végeztek.
A világjárvány idején jellemző csomagolási trendek lecsengésével, az új szabályozások megjelenésével és a fenntarthatóságnak a figyelem középpontjába való visszakerülésével a McKinsey azt tanácsolja a márkáknak és a csomagolóanyag-beszállítóknak, hogy portfóliójukat felmérve azonosítsák azokat a lehetőségeket, amelyekkel nyerő megoldásokat kínálhatnak.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre több vásárló nézi meg tüzetesen az élelmiszercímkéket
Egy friss amerikai felmérés szerint a vásárlók nagy része a…
Tovább olvasom >Mikroműanyagok az üveges italokban
Egy friss francia kutatás szerint az üvegpalackos italok több mikroműanyagot…
Tovább olvasom >A görög szupermarketekben a legolcsóbb az élelmiszer Európában
A görög IELKA kutatóintézet friss jelentése alapján nyolc európai ország…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Tempósabbá vált az infláció
A drogéria termékeknél a vártnál mérsékeltebb árcsökkenés volt júniusban, emellett…
Tovább olvasom >Rekorderedmény és nemzetközi növekedés a Pek-Snack Csoportnál
Rekordszintű, 12,7 milliárd forintos árbevétel mellett 2,5 milliárdos EBITDA-nyereséggel zárta…
Tovább olvasom >