McKinsey: a fogyasztók figyelme az élelmiszerbiztonság és higiénia fölötti aggodalmakról újra a fenntartható csomagolásra helyeződött át
A McKinsey 11 ország fogyasztói körében végzett felmérése szerint a fogyasztók a pandémia után újfent a fenntarthatóságra összpontosítanak.
Nem meglepő, hogy a pandémia idején a fogyasztók az egyszer használatos műanyagokat részesítették előnyben: 2020-ban az Egyesült Államokban a válaszadók 71%-a mondta azt, hogy jobban aggódik a higiénia és az élelmiszerbiztonság miatt, mint a COVID-19 kezdete előtt. Idén ez az arány 37%-ra esett vissza – állítja a McKinsey legújabb jelentésében.
Ez persze nem azt jelenti, hogy a higiénia és a biztonság már ne bírna elsődleges fontossággal – az amerikai fogyasztók 75%-a érzi úgy, hogy e szempont kiemelt jelentőségű a termékcsomagolások kapcsán. Az eltarthatóság (69%), a könnyű használhatóság (57%) és a tartósság (55%) szintén rendkívül vagy nagyon fontos a legtöbb amerikai számára, és e szempontok más országokban is a legfontosabbak közé tartoznak a felmérés szerint.
A csomagolás környezeti hatása
Az amerikai válaszadók közel 40%-a nyilatkozott úgy, hogy az élelmiszercsomagolás környezeti hatása fontos számára, ami arányaiban viszont alacsonyabb, mint a globális átlag (51%). A környezeti hatásokkal kapcsolatos konkrét aggodalmak országonként bár eltérőek, a legtöbben mindenhol az óceánok és a víz szennyezése miatt aggódnak. A skála másik végén – a legkevésbé félelmre okot adva – a természeti erőforrások kimerülése és az erdőirtások fölötti aggályok állnak.
Többet is fizetnének
A megkérdezettek többsége úgy nyilatkozott, hogy hajlandó lenne többet fizetni a fenntartható csomagolásért, ráadásul ennek a valószínűsége a fejlődő országokban élő és a magasabb jövedelmű fogyasztók körében nagyobb. A legkedvezőbb fenntartható megoldásnak a komposztálható csomagolás tűnik a megkérdezett országokban – az összes fogyasztó 69%-a és az amerikai fogyasztók 72%-a ezt jelölte meg első helyen. A fenntartható csomagolási lehetőségek között a növényi alapú csomagolások és a komposztálható műanyag fóliák is a toplisták élén szerepelnek, míg a fém, az alumínium és a kombinált csomagolások a lista végén végeztek.
A világjárvány idején jellemző csomagolási trendek lecsengésével, az új szabályozások megjelenésével és a fenntarthatóságnak a figyelem középpontjába való visszakerülésével a McKinsey azt tanácsolja a márkáknak és a csomagolóanyag-beszállítóknak, hogy portfóliójukat felmérve azonosítsák azokat a lehetőségeket, amelyekkel nyerő megoldásokat kínálhatnak.
Kapcsolódó cikkeink
Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >SPAR Group: növekszik az AI elfogadottsága a kiskereskedelemben
Egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelmi környezetben a mesterséges intelligencia,…
Tovább olvasom >15 millió eurót invesztál spanyol kávégyárába a Nestlé
15 millió eurós beruházást jelentett be spanyolországi Girona gyárában a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >