McKinsey: 50 százalékkal bővült a digitális gazdaság Magyarországon négy év alatt
A digitális gazdaság teljesítménye Magyarországon 50 százalékkal, 6,6 milliárd euróról 9,8 milliárd euróra nőtt 2017 és 2021 között – állapította meg a McKinsey tanácsadó cég nemzetközi digitalizációs jelentésében, amelyről csütörtökön közleményben tájékoztatta az MTI-t.
A fejlődés ellenére Magyarország digitális érettsége még mindig a régió átlaga alatt van: a szektor hozzájárulása a GDP-hez 6,6 százalékos, szemben a közép-európai országok átlagos 7,7 százalékával. A digitális gazdaság által megtermelt egy főre vetített GDP pedig 20 százalékkal marad el a régió átlagától – írták.
Jánoskuti Levente, a McKinsey magyarországi irodavezető partnere a közleményben jelezte, hogy a digitális szektor az országban 2030-ig akár 21 milliárd euró többlettel járulhat hozzá a GDP-hez, amennyiben Magyarország képes felzárkózni a digitalizációban élen járó országokhoz.
A felmérés szerint a digitális gazdaság mintegy 80 százalékát kitevő e-kereskedelem a járvány alatt 2-5 évet ugrott előre a fejlődésben, átlagosan 24 százalékkal növekedett évente 2019 óta Magyarországon. A digitális szolgáltatásokat aktívan használók aránya csaknem a duplájára nőtt, és a csúcsponton, 2021-ben elérte a 91 százalékot, szemben a járvány előtti 59 százalékkal.
A járvány idején a teljes lakosságon belül emelkedett a digitális megoldások aktív felhasználóinak száma, az idősebb generációk és a kisebb településeken élők is elkezdtek online vásárolni – részletezték. Azt is hozzátették, hogy a járvány lecsengése óta kisebb visszarendeződés következett be, a digitális megoldások használata mára 67 százalékra esett vissza.
Az elemzés azt mutatja, hogy azok az országok, amelyekben átlagosan magasabb volt a digitalizáció szintje, kisebb növekedési veszteséget szenvedtek el a járvány első hullámában. A vállalkozások és a közszolgáltatások digitális átalakulásába, a nagy kommunikációs hálózatokba, adatelemzésekbe és a lakosság digitális képességeinek fejlesztésébe fektetett pénzek ellenállóbbá teszik az országokat – hívták fel a figyelmet a közleményben a kutatók.
A McKinsey menedzsment tanácsadó társaság 65 országban van jelen, több mint 38 ezer munkavállalóval rendelkezik, a régióban Budapesten és – egyebek közt – Prágában, Bukarestben, Kijevben, Varsóban rendelkezik irodával.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >Digitális felzárkózás helyett visszarendeződés
A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal…
Tovább olvasom >Dübörög a digitalizáció a patikákban
A digitális kor hajnalán a patikák világa is átalakulóban van.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >