McKinsey: 50 százalékkal bővült a digitális gazdaság Magyarországon négy év alatt
A digitális gazdaság teljesítménye Magyarországon 50 százalékkal, 6,6 milliárd euróról 9,8 milliárd euróra nőtt 2017 és 2021 között – állapította meg a McKinsey tanácsadó cég nemzetközi digitalizációs jelentésében, amelyről csütörtökön közleményben tájékoztatta az MTI-t.
A fejlődés ellenére Magyarország digitális érettsége még mindig a régió átlaga alatt van: a szektor hozzájárulása a GDP-hez 6,6 százalékos, szemben a közép-európai országok átlagos 7,7 százalékával. A digitális gazdaság által megtermelt egy főre vetített GDP pedig 20 százalékkal marad el a régió átlagától – írták.
Jánoskuti Levente, a McKinsey magyarországi irodavezető partnere a közleményben jelezte, hogy a digitális szektor az országban 2030-ig akár 21 milliárd euró többlettel járulhat hozzá a GDP-hez, amennyiben Magyarország képes felzárkózni a digitalizációban élen járó országokhoz.
A felmérés szerint a digitális gazdaság mintegy 80 százalékát kitevő e-kereskedelem a járvány alatt 2-5 évet ugrott előre a fejlődésben, átlagosan 24 százalékkal növekedett évente 2019 óta Magyarországon. A digitális szolgáltatásokat aktívan használók aránya csaknem a duplájára nőtt, és a csúcsponton, 2021-ben elérte a 91 százalékot, szemben a járvány előtti 59 százalékkal.
A járvány idején a teljes lakosságon belül emelkedett a digitális megoldások aktív felhasználóinak száma, az idősebb generációk és a kisebb településeken élők is elkezdtek online vásárolni – részletezték. Azt is hozzátették, hogy a járvány lecsengése óta kisebb visszarendeződés következett be, a digitális megoldások használata mára 67 százalékra esett vissza.
Az elemzés azt mutatja, hogy azok az országok, amelyekben átlagosan magasabb volt a digitalizáció szintje, kisebb növekedési veszteséget szenvedtek el a járvány első hullámában. A vállalkozások és a közszolgáltatások digitális átalakulásába, a nagy kommunikációs hálózatokba, adatelemzésekbe és a lakosság digitális képességeinek fejlesztésébe fektetett pénzek ellenállóbbá teszik az országokat – hívták fel a figyelmet a közleményben a kutatók.
A McKinsey menedzsment tanácsadó társaság 65 országban van jelen, több mint 38 ezer munkavállalóval rendelkezik, a régióban Budapesten és – egyebek közt – Prágában, Bukarestben, Kijevben, Varsóban rendelkezik irodával.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Hideg konyha
A funkcionalitás igénye, a digitalizáció folyamatának felgyorsulása, a fogyasztói trendek…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >